Gå till innehåll

Ett par Vista frågor - Hjälp mig tack :)


Phat^Trance

Recommended Posts

har nyligen installerat vista och har några frågor som jag skulle vilja ha hjälp med

1: Hur plockar man bort säkerhetscenter från autostart fältet? har redan avaktiverat alla där men  programet startas ändå

2: vid varje omstart så går mina WD raptor (raid 0) diskar i viloläge och startas sedan efter 15 sek igen. hur gör jag för att avaktivera denna funktion?

3: Mina hårddiskar jobbar för fullt varje gång jag startar datorn i ca 3min, jag har redan avaktiverat indexeringen samt defragmenteringen, vad mer kan det vara som gör att diskarna arbetar för fullt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som har en lösning på fråga nr 2?  dvs:

2: vid varje omstart så går mina WD raptor (raid 0) diskar i viloläge och startas sedan efter 5-15 sek igen. hur gör jag för att avaktivera denna funktion

diskarna stängs av efter omstarten, alltså när allt blir "svart" precis när bios startas, man hör liksom när diskarnas skivor saktas ned och sedan efter 5-10sek senare så hör man när de startas igen. detta händer vid varje omstart FAST inte om jag väljer o stänga av datorn

detta problem börjar bli riktigt irriterande, har ett msi k9n sli moderkort där jag raidar 2st WD raptor (raid 0) diskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2: vid varje omstart så går mina WD raptor (raid 0) diskar i viloläge och startas sedan efter 5-15 sek igen. hur gör jag för att avaktivera denna funktion

diskarna stängs av efter omstarten, alltså när allt blir "svart" precis när bios startas, man hör liksom när diskarnas skivor saktas ned och sedan efter 5-10sek senare så hör man när de startas igen. detta händer vid varje omstart FAST inte om jag väljer o stänga av datorn

detta problem börjar bli riktigt irriterande

Jag har själv två 150 GB Raptor i en RAID 0 array, men jag upplever inte det som du beskriver.

Har du ett överklockat system?

Hur ofta startar du om? Det låter som att det är mer ofta än sällan. Själv startar jag nästan aldrig om, endast då någon uppdatering/installation så kräver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom jag nyligen installerat vista så har det blivit en jävla massa omstarter =D

men annars brukar jag starta om 1- 2 gånger / dag...

tycker bara att det är rätt störande o hör diskarna stängas av =)

första gången jag hörde det fick jag panik, trodde typ att mina diskar gick sönder eller nåt (endas 1 v gamla) =)

systemet e inte överklockat..

här e speccen ifall det hjälper något:  AMD Athlon 64 X2 6000+ / 3GB RAM / 2x WD Raptor 10000Rpm (Raid 0) / 1x 500gb seagate sata samt 1x 200gb segate ide /  GeForce 8800GTS 320MB /

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...