Gå till innehåll

säkerhetsuppdaterings problem !


Fanny

Recommended Posts

jag ska väl tala om att jag har: Windows XP

jag kan ej uppdatera dessa 2 säkerhetsuppdateringar som heter:

säkerhetsuppdatering för microsoft.net Framework,version 2.0 (KB928365)

säkerhetsuppdatering för microsoft.net framework,version 1.1 service pack 1

(KB928366)

datorn svarar så här varje gång som jag provar att istallera dom igen :

SL7 har stött på problem , SLE.tmp har stött på problem , SLA har stött på problem.

vad är det för fel ?

har provat med systemåterintällning med utan resultat !

någon här som kan hjälpa mig ?  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej vernom !

jag har gjort ändringarna ända fram till del 2.

1 & 2. men sedan så hittar jag ej komentarer på nr 3. ?

går ej höger klicka på datum. det står flera stycken windows installer p någonting

men sen har jag kört fast där då jag ej kan klicka på datumen som finns där.

vad är fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det är en liten miss i översättningen från min sida.

Du ska gå till Visa -> Detaljerad lista -> Högerklicka på kollumn huvudet "Senast ändrad" och klicka på "Kommentarer"

Tack för att du sa till om detta, jag ska genast ändra i beskrivningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack vernoms för att du vill hjälpa mig med detta  :D

jag har provat detta men körde fast igen  :-[

jag kommer ej längre än till komentarer men sen vet jag ej hur jag gör sen.  :-[

för när jag tryckt på komentarer så ser jag fortfarande bara att det står:

windows installer paket  :- är det rätt ?  ???

kommer ej längre än dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanny, hur går det? Jag vet att du fortsatte fråga i min tråd tidigare idag, men tyvärr har jag inget bra svar. Det verkar vara komplicerat. Normalt lyckas jag alltid rensa bort program som inte vill avinstalleras, men just .NET är ju så djupt rotat i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt med del 3 så får vi se vad som händer...

det kanske låter dumt att fråga,men hur startar jag om i felsäkert läge ?  ??? :-[

om jag jag detta,raderas inte mina filer m.m. som finns i datorn som jag sparat tex videos musik

foton m.m. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanny, hur går det? Jag vet att du fortsatte fråga i min tråd tidigare idag, men tyvärr har jag inget bra svar. Det verkar vara komplicerat. Normalt lyckas jag alltid rensa bort program som inte vill avinstalleras, men just .NET är ju så djupt rotat i Windows.

hej !

detta med dtorer tycker jag är lite krångligt  :-

jag har inte haft något krångel på hela tiden

med mina automatiska uppdateringar men nu så

började det  med dessa 2 säkerhetsuppdateringar.

en av dom fick du problem med precis som jag.

hur gick det för dig med din uppdatering ?  ???

lyckades du få den installerad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja, visst är det krångligt, framför allt när man testar allt man kommer på och ändå inte kan lösa det. För min del löste det sig som sagt genom ominstallation av .NET 2.0. Version 1.1 hade jag inte direkt installerat, men jag tror att det ingår i 2.0 - hur som helst var det inga problem med 1.1. Så, som sagt, patchen för 2.0 gick bra att installera till slut.

Mellan avinstallationen och nyinstallationen av .NET 2.0 var jag noga med att rensa registret, vet inte om du har gjort det? CCleaner är ett bra program för det tycker jag, liksom exempelvis RegCleaner. Sådana program kan dock även förstöra, så man får vara försiktig. Jag har dock rensat väldigt mycket med sådana program och endast stött på ett par enstaka problem - vilket man löser med att göra en backup innan rensningen. Om du vill ha tips och råd med sånt här så försöker jag gärna, men det finns nog flera andra på forumet som kan mer än mig om det!

Felsäkert läge - tryck F5 precis innan Windows startar (precis efter datortillverkarens logga men innan man får se Windows XP-loggan). Nej, inget försvinner!

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja, visst är det krångligt, framför allt när man testar allt man kommer på och ändå inte kan lösa det. För min del löste det sig som sagt genom ominstallation av .NET 2.0. Version 1.1 hade jag inte direkt installerat, men jag tror att det ingår i 2.0 - hur som helst var det inga problem med 1.1. Så, som sagt, patchen för 2.0 gick bra att installera till slut.

Mellan avinstallationen och nyinstallationen av .NET 2.0 var jag noga med att rensa registret, vet inte om du har gjort det? CCleaner är ett bra program för det tycker jag, liksom exempelvis RegCleaner. Sådana program kan dock även förstöra, så man får vara försiktig. Jag har dock rensat väldigt mycket med sådana program och endast stött på ett par enstaka problem - vilket man löser med att göra en backup innan rensningen. Om du vill ha tips och råd med sånt här så försöker jag gärna, men det finns nog flera andra på forumet som kan mer än mig om det!

/LA

hej Leoni !

skönt att höra att det ordnade sig för dig  ;D

hur gjorde du när du avinstallerade din uppdatering ?

själv har jag använt cleanup utility som vernoms ville att jag skulle använda

% allt har gått bra hitills.  :) men nu så kommer jag ej längre pga ej kan se nån fil med framework där inne i detaljerad lista  :-

vet ej om jag vågar fortsätta detta ifall jag låser datorn eller något annat hemskt  :- :o:D

men har raderat dom 2 frameworks uppdateringarna som jag har problem med i ta bort programmet.

men en frameworks fil är kvar som har med en av dessa frameworks uppdateringar att göra.

där ska man installera den igen men det funkar ej då det svarar att det ej funkar.  :- hm ?

det blir väl till slut att jag måste ominstallera hela windows xp från början !  :(

då kankse allt problem med detta plus mitt problem med web cam löser sig. så att dom funkar igen.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck F8 vid uppstarten för att komma till en meny där du väljer felsäkert läge.

Vad som gäller avinstallation av .NET framework kan du bara gå till microsoft om du inte litar på den beskrivning jag gjort. Du kommer inte att radera några bildfiler. Jag föreslår att du läser hela manualen innan du fortsätter.

Eftersom du inte har någon "installer" att ta bort undrar jag om du har .net 1.1 installerat alls...

Följ manualen från steg 3 och leta efter de delar som beskrivs.

Om det är så att du har haft en fungerande installation men installern redan försvunnit men systemet är blockerat måste du byta namn på filen som nämns i manualen, och det kan du inte göra på annat sätt än i felsäkert läge. Vill du ha tillgång till internet i felsäkert läge väljer du att starta i felsäkert med nätverk...

Sedan föjer en beskrivning på hur och var du kontrollerar och ev ändrar nycklar i registret innan du kan ominstallera .NET 1.1.

Vill du helt strunta i allt detta kan du alltid prova att installera .NET 2.0, för att se om du lyckas...risken är dock att då får ännu mer bekymmer innan du löst de första problemen.

Hursomhelst är det du som väljer, jag kan bara rekommendera och hänvisa till hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, vet inte vad jag fick F5 ifrån, F8 är det ju, som Venoms skriver.

Då min nya uppdatering egentligen aldrig installerades först, behövde jag bara avinstallera just .NET 2.0, samt två gamla uppdateringar.

Hoppas att du lyckas följa nån beskrivning, eller kanske bäst av allt - lyckas installera om hela systemet XP ;)

Lycka till,

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hoppas också att det ordar sig med detta strul.  ;D

har nu provat med att ta bort dessa uppdateringar utan att

det har hjälpt.  :- även att göra en systemåterställning även denna utan resultat.  :-

jag blir nog tvungen att göra en ominstallation av hela xp.  :- :(

jag fatter inte varför det började krångla med mina uppdateringar nu,när de´t inte

har gjort det förut ?  ???

tråkigt !  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...