Gå till innehåll

Skrivarproblem TS5300 series


Recommended Posts

Jag blir tokig snart. Jag hinner inte lösa ett problem innan jag drabbas av en ny.
Jag har kopierat en kort instruktion och behöver skriva ut Worddokumentet. 

Jag sätter på skrivaren, den lilla frontpanelen talar om " du kan bara lägga i vanligt papper..., dvs samma meddelande som alltid visas.
Jag lägger i samma papper som jag alltid gjort.
Skrivaren börjar stampa och klampa som den alltid gör, dvs den förbereder sig för utskrift.
Jag går till datorn, går till Arkiv i sidopanelen och väljer Skriv ut, på skärmen visas nu Skrivare TS5300 (grön markering med bock) Offline, 8 dokument i kö.

Jag har kollat strömkabeln, den sitter i som den ska, något annat behövs ju inte. På vilket sätt är den OFFLINE? Den sätter ju igång och förbereder som den ska, 
jag har gjort 8 försök nu, därför kö. Hur kan den meddela sådan information om den är offline??? 

 

Redigerad av kiwi01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga. Ser du någon WIFI symbol i skrivarens pekskärm?

  1. Kontrollera anslutningen (USB/Wi-Fi).

    För USB-anslutning:

    Kontrollera att den USB-anslutna skrivaren har upptäckts av datorn.

    För Wi-Fi-anslutning:

    Kontrollera att ikonen Wi-Fi PÅ eller visas på skrivarens pekskärm.

  2. Stäng av skrivaren och starta den sedan igen.

    Kontrollera att offlineläget har inaktiverats. Om skrivaren fortfarande är offline fortsätter du till nästa steg.

  3. Kontrollera namnet på MP Drivers (skrivardrivrutin).

    Kontrollera att namnen på skrivaren och MP Drivers (skrivardrivrutin) matchar. Ange att skrivaren som används ska vara standard.

    Kontrollera att offlineläget har inaktiverats. Om skrivaren fortfarande är offline fortsätter du till nästa steg.

  4. Kontrollera att skrivaren inte är i läget Använd skrivaren offline (Use Printer Offline).

  5.  

    För Windows 11:

  6. Öppna Skrivare och skannrar.

  7. Klicka på namnet på den skrivare du vill konfigurera.

  8. Kontrollera att offlineläget har inaktiverats. Om skrivaren fortfarande är offline fortsätter du till nästa steg.

  9. Klicka på Utskriftsinställningar (Printing preferences).

    Fönstret Utskriftsinställningar visas.

  10. Klicka på Underhåll (Maintenance).

  11. Klicka på Visa skrivarstatus (View Printer Status).

    Fönstret Canon IJ Status Monitor visas.

  12. Klicka på Visa utskriftskön (Display Print Queue) i fönstret CanonIJStatus Monitor.

    Fönstret med utskriftskön visas.

  13. Klicka på menyn Skrivare (Printer) i fönstret som visas.

    Kontrollera att Använd skrivaren offline (Use Printer Offline) inte har valts.

    Om alternativet Använd skrivare offline (Use Printer Offline) är valt klickar du på det för att avmarkera det.

  14.  

  15. För Windows 10:

    1. Öppna Skrivare och skannrar.

    2. Klicka på namnet på den skrivare du vill konfigurera och välj Öppna kön (Open queue).

      Fönstret med utskriftskön visas.

    3. Klicka på menyn Skrivare (Printer) i fönstret som visas.

      Kontrollera att Använd skrivaren offline (Use Printer Offline) inte har valts.

      Om alternativet Använd skrivare offline (Use Printer Offline) är valt klickar du på det för att avmarkera det.

    Kontrollera att offlineläget har inaktiverats. Om skrivaren fortfarande är offline fortsätter du till nästa steg.

  16. För Wi-Fi-anslutningar använder du Wi-Fi Connection Assistant för att ändra inställningar.

    Felsök och reparera nätverksanslutningarna med Wi-Fi Connection Assistant.

    Hämta Wi-Fi Connection Assistant från sidan nedan och installera det på datorn.

    Läs följande för information om hur du startar Wi-Fi Connection Assistant.

    Kontrollera att offlineläget har inaktiverats. Om skrivaren fortfarande är offline fortsätter du till nästa steg.

  17. Avinstallera MP Drivers (skrivardrivrutin) och installera om MP Drivers (skrivardrivrutin).

    Om MP Drivers (skrivardrivrutin) är föråldrad eller inte har installerats korrekt kan det hända att det inte går att skriva ut.

    Kontrollera att offlineläget har inaktiverats. Om skrivaren fortfarande är offline fortsätter du till nästa steg.

  18. Starta om datorn.

    Datorn kan av någon anledning vara instabil. Starta om datorn och försök att skriva ut igen.

    i_important_trans.gifViktigt!

    • Om du vill starta om datorn väljer du Starta om (Restart) istället för Stäng av (Shut down).
Redigerad av Venoms
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...