Gå till innehåll

E-boksläsare med Androidappar eller surfplatta med e-bläck?


Recommended Posts

Någon som har tips på e-boksläsare som kan köra Androidappar eller en surfplatta som har e-bläckskärm? Jag vill kunna köra typ Readly och Bokus och jag misstänker att framförallt Readly kräver en Android. Bokus har möjligtvis epub-filer i sitt utbud vilket gör att man kan använda nästan vilken e-boksläsare som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som jag förstår det som Readly skriver så kan man läsa deras tidningar i en webbläsare och det finns e-boksläsare som har en webbläsare men jag har ingen aning om hur pass bra webbläsarna fungerar och om det finns begränsningar i dem som gör att Readly inte skulle fungera.

Jämförelse av e-boksläsare där det står vilka som har en webbläsare finns på sidan https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_e-readers.

Sambon har böcker från Bokus och/eller Adlibris i sin e-boksläsare, gammal vid det här laget men jag tror det är en Kobo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Cecilia said:

Sambon har böcker från Bokus och/eller Adlibris i sin e-boksläsare, gammal vid det här laget men jag tror det är en Kobo.

Jag tror att de flesta e-boksbutiker fungerar med de flesta läsare, möjligtvis behöver man ladda med någon slags krypteringsnyckel för att hantera kopieringsskydded. Men annars är de filformaten väldigt standardiserade.

Men efter att jag "upptäckte" Readly så blev jag lite sugen på en bättre enhet än lur att läsa på. Och jag är osäker på om webbversionen fungerar i offlineläge som kan vara värt när man åker tåg eller flyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...