Gå till innehåll

Fristående installationsprogram för Windows Update


Tomas E
Gå till lösning Löst av Cecilia,

Recommended Posts

8 timmar sedan, Tomas E sade:

Borde inte 'Fristående  installationsprogram för Windows Update' vara det bästa programmet att välja av dessa två när det handlar om att installera program?

WUSA.EXE, som det väl handlar om, är väl det enda av de två programmen som kan uppdatera Windows från .msu-filer. BreeZip kan packa upp diverse arkiv-filer men kan väl inte installera något, eller ...?
 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ChristerE sade:

WUSA.EXE, som det väl handlar om, är väl det enda av de två programmen som kan uppdatera Windows från .msu-filer. BreeZip kan packa upp diverse arkiv-filer men kan väl inte installera något, eller ...?
 

Borde vara så. Men Windows frågade mig vilket jag ville använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Cecilia sade:

Normalt är Breezip inte något skadligt eller olämpligt utan det går bra att hämta den i Microsoft Store och andra välkända och betrodda webbsidor.

Jag har inte påstått något annat. TS verkar inte veta vad TS skall använda för app för att köra .msu-filer. När jag kör .msu-filer startas de per automatik trots att jag har program som hanterar packade filer/mappar. TS borde således inte få frågan vilket program som skall användas utan installationen skall ske utan uppmaning om val av app.

Har TS installerat Breezip medvetet eller har Breezip installerats utan TS vetskap?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, X-Men sade:

Har TS installerat Breezip medvetet eller har Breezip installerats utan TS vetskap?

Jag använder Breezip för att packa upp zip-filer med och har tidigare hämtat det från MS Store och installerat det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Tomas E sade:

Jag skulle också tolka det som en virusvarning eftersom du inte skriver nåt förutom att länka till en sida med rubriken Breezip Virus.

Hur informationen tolkas av den som läser det är upp till den som läser informationen. Det jag gör är att tolka Breezip som ett inte önskvärt program då programmet inte alltid uppträder som förväntat.

7-Zip och Peazip är två andra kostnadsfria program för att hantera t.ex. .zip-filer. Inget av de två programmet öppnar sig när man väljer att installera .msu-filer. Installationsprocessen för 7-Zip och Peazip associerar sig inte till .msu bland annat, vilket tydligen Breezip gör, om du inte aktivt valt det skall göra så.

WinRar, som är ett betalprogram, associerar inte heller till .msu-filer när det installeras. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...