Gå till innehåll

Tvättmaskin 30 grader


Olle35

Recommended Posts

Beroende på vilken maskin det är.. 

Min maskin har en knapp för temperatur och en display, klickar ja en gång extra går den ner till 40 och ytterligare en gång till ner till 30 sedan cold (kall). Det finns även extraval i programmen t.ex att man kan välja att tvätta snabbare om man t.ex. inte har en full maskin (7kg) och drar den ner tvättiden till hälften ungefär.

Hursomhelst, det beror på tillverkaren och vilken maskin det är så jag skulle inte säja nej från början.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Venoms sade:

 jag skulle inte säja nej från början.

Frestelsen var allt för stor.

Låt oss hoppas att TS kan ge information om vad det är för maskin. Det underlättar.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Linnetyg behöver väl tvättas i 30 grader. Tvättstugan är låst så jag får kolla maskinen när jag tvättar nästa gång. Tvättar nog fredag eller liknande. Kommer bara in den tiden man bokat. Kan fråga hyresvärden så får vi nog svaret snabbt. Det är även en knapp man kan vrida på iaf. Om den knappen kan styra handtvätt/30 grader  är frågan. 

Redigerad av Olle35
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de märkta med 30 grader?
Om inte borde de må bra av 60 grader. Så hög temperatur krävs ofta för att bomulls- och linnefibrerna ska släppa ifrån sig färg och annat som finns i fläckar, svett mm.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ställt frågan om det går tvätta 30 grader och inväntar svar. 
Är det inte lite konstigt att det inte går tvätta 30 grader på vissa maskiner? Finns väl en hel del plagg som ska tvättas i 30?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Venoms sade:

Vad heter maskinen? alla uppgifter du kan ge kan underlätta att ge dig ett bra svar

Jo. Måste boka tid för komma in. Ska gå ner till tvättstugan vid tillfälle. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick veta nu att det går tvätta 30 grader om man vrider på en knapp till höger. Undra ifall man då trycker 40 och sedan vrider på knappen till höger !? Eller om man skippar 40 och 60 och vrider direkt. Får nog testa. Jag tvättar i slutet av veckan så kan meddela vad det är för maskin, 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att det löser sig. Det bästa är nog att vara lite social när någon tvättar med maskinen och helt enkelt fråga vederbörande om hur du ska göra. Då är det mer än troligt att personen visar dig precis hur du använder maskinen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Så egentligen trycker man inte på 40 eller 60 knapparna , man vrider alltså direkt på ratten och sedan trycker till den vid 30. Antagligen gör det testa med öppen lucka utan att trycka till. 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...