Gå till innehåll

USB till SATA-problem


Recommended Posts

Jag har köpt en adapterkabel för att ansluta en extern SSD, se bifogad bild. Jag kan inte få den att fungera på USB 3.0, bara på 2.0. Jag har försökt på två datorer. Enligt databladet så klarar den bara upp till Windows 7 men jag kör Windows 10. Kan det vara ett problem? Det är inget fel på 3.0-portarna, jag har anslutit en extern hårddisk med direkt USB 30. anslutning och det är inga problem

Skrmklipp.PNG.1af8b568d4392784672e30b8b537c2cf.PNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så finns det inte några fler uppgifter än de jag visade i bilden. Den säljs av 24.se och kostade 89:-. Den borde väl vara USB 3.0 då plasten i kontakten är blå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adaptern borde inte vara beroende av operativsystem då den inte kräver någon drivrutin. 
Produkten är tillverkad i Kina av okänd fabrikör. Att lita på den blå USB-anslutningen och att den klarar USB3-standarden behöver således inte innebära att den är tillverkad för det.

Alla USB3-enheter är bakåtkompatibla med äldre versioner av USB. Det gäller åt båda hållen, d.v.s. en USB-disk som har USB3-anslutning fungerar även i USB2-uttag liksom en enhet som har USB2-anslutning fungerar i ett USB3-uttag.

Varför din produkt inte fungerar vid anslutning till ett USB3-uttag är således svårförklarat. 
Vad är det för enhet du ansluter till SATA-kontakten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...