Gå till innehåll

Datorn piper vid start.


Gå till lösning Löst av X-Men,

Recommended Posts

Har  en statinär dator ACER XC-1760 med Windows 11. När jag startar datorn piper det en kort sekund. Kan inte finna varför.

Har haft datorn i ca ett halvt år. Den har fungerat så hela tiden. Nu har jag tröttnat och undrar om någo här på forumet har en lösning.

Med vänlig hälsning

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
Postad (redigerade)

Är datorn köpt för ca. 6 månader sedan föreslår jag att du lämnar in datorn för garantiåtgärd, under förutsättning att datorn inte startar.

Om det istället är så att datorn ger ifrån sig en kort signal vid uppstart skall du vara glad och nöjd. Då har moderkortet anslutning till en högtalare (buzzer) som hjälper dig att höra om det är något fel på datorn.

En kort signal indikerar att allt står rätt till med datorn.

Redigerad av X-Men
Lade till text
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

såg att du tagit del av lösningen på problemet med pipande dator.

Har du någon annan lösning på problemet. Du har ju varit mig till stor hjälp tidigare.

Ha det gott.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag håller helt med X-Men.

Ett tips är att ladda ner manualen från Acers supportsidor och där ta reda på vad olika BIOS-signaler betyder så att du vet det den dagen som det inte bara är ett enkelt pip utan en felsignalen. Då är det inte ens säkert att Windows kan starta så det är bra att ha det utskrivet eller åtkomligt med mobilen eller på annat sätt.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...