Gå till innehåll

Flera öppna webbsidor


kiwi01

Recommended Posts

6 minuter sedan, kiwi01 sade:

Hur gör jag för att ha två olika webbsidor öppna samtidigt i webbläsaren Edge?

Inställningar -> Start, hem och nya flikar. Under När Microsoft Edge startar markerar du Öppna dessa sidor och sedan lägger du till en ny sida eller fler.

Vill du ha 2 Edge sessioner bredvid varandra, så klickar du på ikonen med ett plustecken i Edge. Där väljer du Skapa ny samling och väljer vilken/vilka sidor du vill ha i samlingen. För att öppna den skapade samlingen klickar du på de 3 prickarna till höger om samlingens namn och väljer Öppna alla i nytt fönster.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, kiwi01 sade:

Hur gör jag för att ha två olika webbsidor öppna samtidigt i webbläsaren Edge?

Om du t ex googlar och vill öppna flera hittade sidor i olika flikar inne i Edge-fönstret så högerklickar du på länkarna och väljer att öppna i en ny flik.

Om du i stället vill att en länk ska öppnas i ett nytt Edge-fönster så håller du nere Skift-tangenten medan du klickar på länken.

Om du alltid vill att bokmärken ska öppnas i en ny flik så beskriver sidan https://onioni.fi/sv/windows-sv/hur-man-alltid-oppnar-favoritlankar-i-nya-flikar-pa-microsoft-edge/ det.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Cecilia sade:

Om du t ex googlar och vill öppna flera hittade sidor i olika flikar inne i Edge-fönstret så högerklickar du på länkarna och väljer att öppna i en ny flik.

Om du i stället vill att en länk ska öppnas i ett nytt Edge-fönster så håller du nere Skift-tangenten medan du klickar på länken.

Man kan ju även högerklicka och välja Öppna länk i nytt fönster respektive hålla nere Ctrl-tangenten medan man klickar på länken för att öppna i ny flik.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte komplicerat men det kanske verkar så därför att vi inte riktigt vet vad du vill uppnå och det finns alternativa sätt att komma fram till samma resultat. Det enklaste att komma ihåg tycker jag är att man högerklickar på en länk och ser vilka alternativ som finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2024-06-30 at 15:37, Cecilia sade:

Det enklaste att komma ihåg tycker jag är att man högerklickar

Ja, det är så jag brukar göra när/om jag inte minns kortkommandot.

Att använda Ctrl-tangenten fungerar inte heller på alla webbsidor, jula.se är en sådan och även apoteket.se märkte jag alldeles nyss...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...