Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Har ett litet företag (AB). Bara jag i företaget. har Microsoft 365 ett företagsannonemang, Har företagsmail ifrån webhotell som jag brukar maila kunder, företag med. Ibland händer det att jag skickar Teamsmöten till företag och  då brukar jag skicka dessa via Outlookklient med min hotmail för jag upplevde att mottagare alltid får mötet när jag skickade dessa via hotmail och inte hamna i skräppost och liknande. Är det ok göra det via hotmailen eller har Microsoft nån regel att man inte ska använda hotmail när man har ett företag ? Gäller främst när skickar Teamsmöten. Skickar som sagt vanliga mail med företagsmailen men just Teamsmöten som sker ibland via hotmail. 

Tack på förhand! 🙂

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte Microsoft bryr sig vilken e-postadress du använder, eller vilken klient du använder. Det är ditt företag och du få bestämma själv.

Det enda du behöver tänka på är väl att det är rätt e-postadress för teams-mötet, så du loggar in i rätt möte sen när det startar.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom: Om Teamsinbjudningar från ditt företags e-postadress hamnar i mottagarnas Skräppost lär väl all annan e-post (alltså inte just mötesinbjudningar) också hamna som Skräppost?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Japp. Gällande att det är rätt e-postadress till mötet och rätt inloggning vet jag inte riktigt vad som menas för ska jag själv in till mötet  som jag skickat går jag alltid in i Outlook och dubbelklickar på mötet i kalender och kommer in i Teams och rätt möte.  
 

När jag klickar på ikonen uppe till höger bland konton i Teams ser jag längst upp:

mittnamn@mittföretagsnamn@microsoft.com

och nedanför finns min hotmailadress och så ser det också ut i Excel och officeprogrammen.

Gällande skräpposten är lite skumt. När jag skickade vanliga mail ifrån företagsmailen till några stycken förr kunde det hända  mottagare ej fick mail eller i  skräppost. Kontaktade webbhotellet och de la in någon pekare så det ej skulle ske. Det hjälpte men det kunde fortfarande ske Teamsmöte ej kom fram till alla. Då började jag skicka  Teamsmöte med hotmail. Alla vanliga mail från företagsmailen kommer alltid fram och brukar inte vara några problem. Jag frågade hotellet hur det kan vara så och de nämnde att problemet är hos mottagaren och att Teamsmöte  kanske kommer fram på grund av Microsofts servrar hela vägen. Detta är runt 2 årsedan så det har blivit jag fortsatt så . Det händer ibland att när jag skickat vanliga mail till fler med företagsmailen med bifogade filer att någon inte får mailen. Vissa företag har säkert spärrar. Då brukar jag alltid  skicka ett mail till ifrån företagsmailen till alla ifall att om man inte fått mailet med bifogade filer ska man höra av sig och det kommer alltid fram. Ändå lite märkligt att vanliga mail kommer fram men att det händer Teamsmöte ej kommer fram. Nu är det 2 årsedan så har fortsatt så och inte velat riskera folk ej fåt mötet. 

offtopic:

För några årsedan kunde jag inte skicka Teamsmöten via Outlook på min ena dator. Teamsmöteknapp grå. När jag la in hotmailkontot i Outlook så började det fungera. Tar jag bort hotmailkontot i ett officeprogram så verkar Outlook lacka ur och kan ej öppnas. 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...