Gå till innehåll

Företag eller privatabonnemang


Olle35

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Har ett litet företag (AB). Bara jag i företaget. Gällande abonnemang för mobil så hade jag företagsabonnemang hos Telia ett tag och gjorde sedan det till privatabonnemang på Telia för tyckte företagsabonnemang var dyrare. Det är väl ändå ok använda själva privatnumret så kunder kan nå mig direkt på numret så att säga?  





 

 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
57 minuter sedan, Cecilia sade:

Troligen men det är ju bra att noga läsa avtalsvillkoren utifall att Telia har skrivit något annorlunda i dem.

Har bunt papper allmänna villkor som säkert även finns på deras sida. Mitt är från 2021 har jag för mig.  Antar det är rätt papper, 

Det står kunden får använda tjänsten för eget bruk för det ändamål som framgår av avtalet..Kunden svarar ex för att användningen av tjänsten inte:

-Ger upphov till skada eller annan olägenhet för Telia eller tredje man. 

- upphov  till störningar i nätet 

-använda för kommersiellt syfte , exempelvis som växelfunktion, gränssnitt för samtrafik eller liknande operatörsverksamhet

- kränker Telias eller tredje mans upphovsrätt 

Sedan står det massa. 
 


Läste på Efotum nån tipsa:

 Köp telefonen på företaget och ta abonnemanget privat . 

Så jag tog ett privatabonnemang och tog även telefonen privat då jag upplevde det billigare. Abonnemang där min son också ingär med sitt nr. 

Har mitt telefonnumret på hemsida, fakturor, mail exempelvis.  
 


 

 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Precis. Hittade en bunt papper igår och antar det var det avtalet 🙂

Tyckte det var en aning billigare med privat och min son kunde ingå i abonnemanget med sitt nr. Har som sagt mitt nummer på hemsida, i  mail och fakturor jag skickar bland annat så man kan ringa mig. Inte lusläst allt men det som jag nämnde stod med iallafall. 

 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...