Gå till innehåll

Recommended Posts

Inne i Teams när trycker på kategorin Samtal så finns det en mailadress till en kontakt där som jag inte får bort.  Dubbelklickar på den och kommer in i chattfönster och liknande. Trycker på Visa kontakter uppe till höger men visas inga kontakter. Hur får jag bort den? 🙂. Hittar Blockera men den försvinner inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken kolumn är det? Den tillvänster, mitten eller höger? I kolumnen i mitten så finns det "Ta bort från vy" under ...-menyn och till höger så finns det "Ta bort kontakt" under dess ...-meny. Men kolumnen till vänster så hittar jag ingen meny.

Men den listan verkar ganska begränsad, så om du ber ett gäng personer ringa till dig så kanske din irriterande kontakt ramlar ur av sig själv?

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Klickar jag på Samtal ligger den till vänster. Är ju ingen fara men märkligt ej går ta bort. Kan som sagt dubbelklicka på den och på högersidan vid linkedinikonen kan jag välja blockera kontakt men händer inte så mkt. Skickar mest Teamsmöte via Outlook och klickar sällan runt i Teams. 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har liksom inga  kontakter i Teams som ligger listade så. På den som ej går att få bort står det ”extern” . Finns inga andra så att säga. Tryckte på ringa upp på den och avbröt och då hamna den i mitten i fönstret också och då kunde jag ta bort den med ”ta bort från vy” men den är fortfarande kvar på vänstersidan. Den ligger nedanför rutan ”skriv ett namn”. På en annan dator likadant. Testade en gång öppna Teams på min dator som har windows10 och öppnade Teams valde öppna äldre version av Teams och där ligger den inte kvar när jag går in på Samtal. Växlar jag till nya ligger den vid Samtal. 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, Olle35 sade:

ligger den till vänster

Ah, missade det. Det är alltså under "Senaste" du inte kan ta bort?

Kanske löser sig om ett tag, nu när jag startade teams igen har jag inte "Samtal"...

image.png.008fc71568c8b545df5063570489cf65.png

som finns kvar om jag byter till klassisk:

image.png.9ea6b587ce5e586e4a9683f80f34233a.png

Redigerad av Mikael63
klassisk
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

När jag går in på kategorin Samtal ser det ut som bild. Nedanför där det står ”skriv ett namn” finns det en kontakt (extern) jag ej kan få bort. Kan blockera men får inte bort den. Hur den har lyckats hamna där är en bra fråga. Brukar som sagt skicka teamsmöten via Outlook till en del företag. Det är inte hela världen men det borde ju ändå gå få bort den 🙂

Teams.jpeg

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu förstår jag hur du menar. Jag fick tillbaks knappen för samtal. Teams har tydligen svårt att hantera två konton där jag är gäst på det ena.

Ingen lösning men du är åtminstone inte ensam om ha ha denna "feature"...

Tillägg: men nu när jag lyckades logga in som mig själv på rätt organisation här samtalslistan tom.

Liten förklaring kanske:

JAG tillhör organisationen ABC. För att kunna kommunicera utanför organisationen, eller egentligen mera som test, var JAG gäst i organisationen XYZ.

När jag tvingade växla till nya Teams blev jag av någon anledning inloggad som JAG hos XYX. Där saknades då all tidigare historik. Kunde logga om/in på ABC igen och då fanns all historik igen. När jag testade lite angående denna tråd, från New till Classic och från Classic till New igen, hamnade jag tydligen hos XYZ men denna gång fanns all historik kvar. Men inte samtalsknappen. Plus att inga av "mina" kontakter verkade vara online. Eftersom jag såg historiken och kontakterna trodde jag att jag var inloggad hos ABC. Efter diverse ut- och inloggningar hamnade jag i något hybridläge. Jag var inte längre gäst men tillhörde XYZ, såg kontakter som online, hade samtalsknappen osv. Nu ser jag att jag är inloggad i rätt organisation.

 

@Olle35 - har du också, någon gång, haft fler än ett konto?

Redigerad av Mikael63
,
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

När jag klickar på ikonen uppe till höger bland konton i Teams ser jag längst upp:

mittnamn@mittföretagsnamn@microsoft.com

och nedanför finns min hotmailadress.

Väljer jag hotmail längst ner lägger den sig längst upp och då kommer jag in i en nerbantad version av Teams som verkar ingå i Windows11.

klickar jag på:

mittnamn@mittföretagsnamn@microsoft.com

Lägger den sig längst upp och jag kommer in i stora Teams. 

mittnamn@mittföretagsnamn@microsoft.com och hotmailadresen finns även bland konton i när jag klickar på ikonen där uppe till höger i Excel mfl. 

Är jag i Teams i min dator med Windows10 syns bara: mittnamn@mittföretagsnamn@microsoft.com

Men i Excel och officeprogram finns båda:

mittnamn@mittföretagsnamn@microsoft.com

Hotmail.

Jag är aldrig inne i Teams egentligen . Skickar alltid Teamsmöten via Outlook och när jag ska in på mötet dubbelklickar jag på mötet i kalendern i Outlook och man är inne i Teams och mötet.  
Om jag skickar ett möte via Teams så skickas det ifrån mittnamn@mittföretagsnamn@microsoft.com. Fast det gör jag ju aldrig.


Kanske invänta nästa uppdatering och se om kontakten vid samtal försvinner av sig själv? 🙂

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Externa kontakten som ej går att få bort  verkar ha varit med på ett Teamsmöte jag skickade för ett tagsedan. Teams har ju uppdaterats efter det. Hm. Då kanske den legat vid samtal ett tag. Kanske försvinner vid nästa uppdatering ändå. 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...