Gå till innehåll

Få till filnamnet bredvid verktygsfältet snabbåtkomst


Gå till lösning Löst av Hans Peter,

Recommended Posts

Det ser lika ut hos mig som i din bild, och det i Word i flera datorer och jag har inte ändrat på något. Så en fråga är hur det ser ut hos din bekant, och vad hen gjort för att få till det så.

Så varierar avståndet mellan verktygsfältet Snabbåtkomst och filnamnet beroende på bredden på programfönstret, men det är väl inte det frågan handlar om.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Cecilia sade:

Men tipset handlar väl om att lägga till ett kommando i verktygsfältet Snabbåtkomst, inte att visa filnamnet i namnlisten, det Hans Peter ringat in. Eller ...?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske OT men har man, som jag, många knappar i Snabbåtkomst + att filnamnet är långt kommer inte hela filnamnet att visas. Ja inte ens ett kort filnamn visas. Det verkar som att Sökrutans storlek anpassas till viss del.

image.png.9bfa214f9eb5d8b4f8eb5d88f349f787.png

image.png.e0679891abeae4886655b4472ec66dda.png

image.png.32d9bfa38f01cc7572a4b461be62745d.png

 

Här hade jag gärna skippat sökrutan...

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mikael63 sade:

Kanske OT men har man, som jag, många knappar i Snabbåtkomst + att filnamnet är långt kommer inte hela filnamnet att visas. Ja inte ens ett kort filnamn visas. Det verkar som att Sökrutans storlek anpassas till viss del.

Du känner kanske redan till det men vill inte ha det så, Snabbåtkomst kan visas på en egen rad under menyfliksområdet. Inställningen finns i "Anpassa verktygsfältet Snabbåtkomst".

image.png.4be1ba34e4317b24618230cdc3301fe1.png

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Vad jag har förstått hör filnamnet som visas inte ihop med snabbåtkomstfältet utan lever ett eget liv på något sätt. Jag hittade dock, motiverad av Cecilias länk, i förbifarten för egen del dettaimage.png.fafc6e08c2e72519988ba13bbc99f592.png på Arkiv>Alternativ>Verktygsfältet snabbåtkomst>Alla kommandon>Adress [Dokumeentplats].

/hans peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...