Gå till innehåll

Det går inte att spara ett word-dokument


Gå till lösning Löst av Venoms,

Recommended Posts

Hej
När jag editerar och ändrar ett ganska nytt word-dokument (docx) får jag ett felmeddelande enligt bifogad fil.
Filen är lagrad i OneDrive och jag har kunnat ändra och spara den tidigare.
Tacksam för tips om åtgärd.

Skärmbild 2024-06-17 205203.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Titta i Arkiv -> Alternativ -> Säkerhetscenter -> Inställningar för säkerhetscenter -> Filblockeringsinställningar

Om du hr en markerad "spara" ruta för den filtypen du försöker att spara, avmarkera den och klicka OK

Förhoppningsvis fixar det sig. Om det inte gör det tror jag problemet ligger på OneDrive.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Venoms sade:

Titta i Arkiv -> Alternativ -> Säkerhetscenter -> Inställningar för säkerhetscenter -> Filblockeringsinställningar

Om du hr en markerad "spara" ruta för den filtypen du försöker att spara, avmarkera den och klicka OK

Förhoppningsvis fixar det sig. Om det inte gör det tror jag problemet ligger på OneDrive.

Hej och tack för tipset.
Inga rutor var markerade under Spara för docx, men det som var markerat längst ner var:
"Öppna markerade filtyper i skyddad vy och tillåt redigering", vilket jag ändrade till:
"Öppna inte markerade filtyper", vilket fungerade.
I och med att jag inte hade problem tidigare med docx-filtyper, misstänker jag att det kan beror på någon uppdatering av Office 365 (?!?).
Tack

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...