Gå till innehåll

Problem med en funktion: att kunna logga in utan lösenord.


Recommended Posts

Så här!

Stor ruta men den lilla rutan i mitten. Måste väl vara en bugg. Som jag skrev så kommer detta upp lite då och då och stör. Texten i rutan tror jag var: "Kan inte logga in" oc h "Fortsätt". Tror att man ska välja "fortsätt"  för att komma vidare men svårt att välja när rutan är så liten.

 

image.thumb.png.f10bb2bb6e57be59c9d89d5d9602caec.png

image.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag lider med dig för det måste vara hemskt irriterande få upp den där rutan som du aldrig bett om. Det är nog Edge som är boven. Är du inloggad  med Microsoftkontot när du söker något där?
Kan du möjligtvis ha hjälp av Lindas Nya-Edge-Chromium-sida där hon beskriver inställningarna i Edge?
https://www.lindasdatorskola.se/wp-content/uploads/2020/05/Nya-Edge-Chromium.pdf Beskrivningen stämmer inte helt med hur det ser ut i min Edge idag för Edge uppdateras ju ständigt och i min Edge står det både på svenska och engelska. Hursomhelst så hittar jag Logga in automatiskt-funktionen på sidan 9 i Lindas PDF. Den kan möjligtvis finnas i Profil, som jag har högst upp till vänster i Edge (se min skärmbild).

EdgeProfilhgstupptillvnster.png.00edb4db8cea59814889c326a9c2b6f9.png

Eftersom jag aldrig surfar inloggad och inte heller låter Edge spara mina lösenord eller synka så hittar jag dock inte den funktionen hos mig. Däremot finns din ruta med Flytta Ändra storlek Stäng på sidan 4 i LindaPDFen och i Edge hos mig. (Se min skärmbild, där Lindas bild finns till vänster och min inställning till höger.)
Du kan i alla fall läsa igenom LindaPDFen för att se om du hittar någon ledtråd till varför den ovälkomna irriterande rutan dyker upp.

Jag trodde först att ChristerEs länk "Hur ditt Microsoftkonto kan användas för att logga in i andra appar" var lösningen. https://support.microsoft.com/en-us/account-billing/how-your-windows-account-can-be-used-to-sign-in-to-other-apps-4c89ea0e-02e5-4d1b-bbc1-5f6250601440 Där är ju meddelandena Fortsätt logga in? Logga inte in eller Fortsätt och där ska man välja Logga inte in. För att bli av med detta skulle man gå till Inställningar > Konton > Epost & konton, som Cecilia skrev i sitt inlägg. Men det har du tydligen provat utan att det hjälpt.:(

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...