Gå till innehåll

Linux Mint


Gå till lösning Löst av Thirteen,

Recommended Posts

On 2024-07-02 at 10:27, hubbe16 sade:

Hej igen, är en bit på väg, installationen gick bra, det mesta verkar går lite snabbare...som sagt har inte kommit så långt än..

det som inte fungerar är "Humanity icon them" (min favo) finns installerat med går inte att välja.... bugg??

Haj igen, rullar på bra, av alla nyheter har jag inte märkt nåt direkt, men har inte provocerar fram nåt heller, kör bara som "vanligt" och det hela verkar stabilt. Har installerat div program (Slimjet Browsern, nyare Libre Office och annat smått o gott) utan problem. Hade lite problem med min gamla nätskrivare, Samsung C410 Xpress, men löste detta "halvmanuell",

Problemet med Icon tema Humanity löste jag med en workaround, installerade "HumanLoginIcons" via Synaptic Pakethanteraren, bytte några iconer och vips så var jag nöjd.....

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)
On 2024-07-25 at 19:33, IT doktorn sade:

Linux Mint 22 finns numera på dess hemsida. https://linuxmint.com/

Testad den för några timmar sen och tycker den är mer lyhörd. Ny kärna ikväll 6.8.0-39

Hej, nu kör jag uppgradering till 22 på en dator, få se hur det går....för att få uppgraderings tool, måste man ändra Updateringdhanteraren från lokal Mirror till standart, annas får man inte senaste uppgraderings tool

sen kör man 

sudo apt install mintupgrade 

sudo mintupgrade check

(verkar tar "en stund")

Tog ca 45 minuter, allt fungerar efteråt, behövde installera om 2 program, VLC mediaplayer och Okular (PDF/Dokumentlärare på den ena Datorn.

 

Såja, nu har jag uppgraderat 3 Datorer till Mint 22 och allt fungerar klockrent.😀

Så nu är det bara o köra Mikael63..😎

 

Redigerad av hubbe16
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediaspelaren Celluloid har följt med på senare tid. Den här gången verkar ingen(!) mediaspelare följa med?

Är det medvetet beslut från Mints sida, att inte leverera en mediaspelare vid den här uppgraderingen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Thirteen sade:

Mediaspelaren Celluloid har följt med på senare tid. Den här gången verkar ingen(!) mediaspelare följa med?

Är det medvetet beslut från Mints sida, att inte leverera en mediaspelare vid den här uppgraderingen?

Hej, hos mej föijde dom som var installerat med , Celluloid,MPV player, VLC, SMPlayer.....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, hubbe16 sade:

Hej, hos mej föijde dom som var installerat med , Celluloid,MPV player, VLC, SMPlayer.....

Märkligt. Får undersöka saken…

Nu är Celluloid med. Gjorde det omständliga och backade bakåt i Timeshift och försökte igen – för att se vad som skulle kunna varit felet första gången. Men har inget att rapportera.

Redigerad av Thirteen
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Läste inte jättenoga men jag tolkade det som att det stämmer väl överens med "tidigare" åsikter. Att "vanliga" Mint passar de som vill ha det senaste och där allt ska fungera "OOTB". LMDE ett stabilare (vilket kan vara nog så tråkigt) system men det kan vara lite meck att få allt att fungera tillsammans med den hårdvara man har.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...