Gå till innehåll

Roliga avigheter


Mikael63

Recommended Posts

image.png.38b7aca8b02856b10f63dfb6a37e02e3.png

Jaså, är det så illa ställt ("Londondimma?") att det bara är ibland man kan få syn på floden Themsen?

 

Jo, jag vet, dessa syftningsfel är så vanliga att det egentligen inte är roligt längre men i brist på annat så...

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mikael63 sade:

image.png.38b7aca8b02856b10f63dfb6a37e02e3.png

Jaså, är det så illa ställt ("Londondimma?") att det bara är ibland man kan få syn på floden Themsen?

 

Jo, jag vet, dessa syftningsfel är så vanliga att det egentligen inte är roligt längre men i brist på annat så...

Det jag skrattar åt är att kraven för att bli journalist sjunkit så lågt. I min ungdom låg det på 5.0.

Tragikomiskt! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Tomas E sade:

Det jag skrattar åt är att kraven för att bli journalist sjunkit så lågt. I min ungdom låg det på 5.0.

Tragikomiskt! 

Ja, vanlig svenska behöver man inte kunna då det tycks gå bra med journalistsvenska. Samma sak med matematik, där använder man helt enkelt journalistmatte om man inte "klykar" hur det ska räknas.

Koll på fakta/verklighet behövs inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

image.png.2fffb8c6e60cc21c6defc9502c8c1640.png

Det roliga här var att jag trodde att det var klockor där klangen var något med en halv ton att göra. Det var visst vikten på klockorna som avsågs.

Redigerad av Mikael63
sverigesradio.se
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mikael63 sade:

image.png.2fffb8c6e60cc21c6defc9502c8c1640.png

Det roliga här var att jag trodde att det var klockor där klangen var något med en halv ton att göra. Det var visst vikten på klockorna som avsågs.

Kan vara både och.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Skrmbild2024-09-27103302.thumb.png.068762aa2a0b2badcc3d63e50a8870d8.png

Hur anonymt kan ett vittne komma att vara?

All administration sker digitalt idag. Så kommer också administrationen av anonyma vittnen ske.

Med den sårbarhet av kommunikationen som nu blir ett faktum när kryptering åsidosätts genom Chat Control, så kommer löfte om anonymitet således väga lätt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...