Gå till innehåll

Problem med drivrutiner för nätverkskort till Windows 8.1


Korpen

Recommended Posts

Hej jag uppgraderade mitt windows 8 till 8.1 då den släpptes och då fanns inte drivrutinerna till nätverkskortet..alla andra drivers fanns men den viktigaste som nätverkskortet fanns inte..jag letade och testade en hel drös från HP:s hemsida..sen tänkte jag att den kanske kommer om ett tag så nu var jag inne och kollade om den drivrutinen hade uppdaterats så den var kompitabel till windows 8.1..men den lyser med sin frånvaro..Jag fick göra om datorn till fabricksskick och återgå till windows 8..men nu när dom ska sluta med uppdateringar till windows 8 så är jag ganska oskyddad och datorn står nästan och ber om intrång..dåligt av HP och även dåligt av Microsoft i mina ögon..Vad gör man i ett sånt läge jag sitter i nu? kräver en ny dator av HP?..datorn köpte jag för ca: 1,5 år sen..kanske t.o.m dryga året bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det fortsätter att komma uppdateringar till Windows 8 ett tag till, tills det gått två år sedan 8.1 kom ut.

Däremot om man har Windows 8.1 och inte har installerat den större uppdatering som kom i april får man inte fler uppdateringar.

 

Jag tycker du ska kontakta HP, inte för att kräva en ny dator för det kan man inte göra enligt konsumentköplagen, men för att be om en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det fortsätter komma uppdateringar för Windows 8 men upplevelsen blir haltande om du ska tvingas stanna på Windows 8. Vanligtvis fungerar drivrutiner för Windows 8 även för Windows 8.1 och brukar behållas i en uppgradering W8 till W8.1 men kontakta först HP för att se om de har en lösning. Annars tar vi det vidare här och försöker få till det med en drivrutin för ditt nätverkskort i Windows 8.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tack för svaren..ska kontakta HP så får dom fixa en lösning om det är möjligt..bifogar vad mina nätverkskort heter om någon annan kan hitta det inte jag kan hitta..

 

P.S Wifi funkar men inte med kabel..

 

 

Produktnamn: Compaq CQ58 Notebook PC

Serienummer: 5CB2400NWT

Produktnummer:  C2B11EA#UUW

Realtek 8101E/8168/8169 NDIS 6.30 64-bit Driver  -  Realtek  -  8.002.0612.2012

Realtek® High Definition Audio Function Driver  -  Realtek Semiconductor Corp.  -  6.0.1.6662

Qualcomm Atheros A2DP driver  -  Qualcomm Atheros  -  8.0.0.200

Qualcomm Atheros Extensible Wireless LAN device driver  -  Qualcomm Atheros Communications, Inc.  -  10.0.0.75

Realtec PCIe FE Family Controller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sidan http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/searchResults?tmp_product=Compaq+CQ58-265SO+Notebook+PC&product=5311770&tmp_qt=drivers&cc=us&dlc=en&lc=en finns en länk som heter " Automatically find your product in order to download the correct drivers". Har du testat det?

För om man testar en hel drös är det risk för att man får en mix av flera drivrutiner i datorn och det brukar inte sluta väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...