Gå till innehåll

Råd inför köp av Windows 8


Gå till lösning Löst av Lasse B,

Recommended Posts

Råd / Fråga.

Har bestämt mig för att köpa en ny dator med Windows 8, måste hänga med i utvecklingen.

 

Nu till frågan.

Det skrivs ju mycket nu om att Windows skall släppa, eventuellt i augusti om det är klart Windows 8,1.

Vad jag förstått så innefattar det kanske en hel del nyheter, kanske startknappen återkommer, som det diskuterats mycket om.

 

Skall man köpa en ny dator  nu ?? eller vänta tills 8,1 släppts, kommer 8,1 att vara integrerat i en ny dator tro, om man väntar till Augusti, om det då är klart, eller spelar det ingen roll, kommer det som en stor uppdatering istället ??

 

Svårt att svara på kanske, men ett råd vore bra.

Var och tittade på lite olika modeller, och blev faktiskt sugen på att skaffa en.

 

Med vänlig hälsning

Ha en bra dag.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det skulle bli så pass stora förändringar att det skulle förändra hårdvarulayouten på datorer är ytterst tveksamt. För egen del så ser jag ingen anledning att vänta med inköp. Vad jag förstår så kommer 8.1 som en uppdatering... alltså ytterligare en anledning att inte vänta. Det sista påståendet är dock inte 100% säkert

 

Citat från IDG i början av April...

 

Det är dock fortfarande okänt om Windows 8.1 kommer att bli en kostnadsfri uppdatering eller om Microsoft planerar att ta betalt för den. Microsoft har inte kommenterat de senaste uppgifterna.

 

 

Vad har du tittat på för maskiner?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lite olika.

Men jag har ju haft HP länge, så jag vill helst ha en sådan, men utan pekskärm.

 

Tittade på denna, kan det vara något tro, du som kan.
 
HP Envy Quad-Core 8 GB RAM
HP M6-1251EO
 
 

Med vänlig hälsning

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för svaret.

Men Tyvärr, ingen med pekskärm skall det vara.

 

Har även tittat på några HP Ultra Book, men på dom finns det ju ingen DVD, men det kan man välan köpa externt, och koppla till USB.

Tacksam för ett tips på en bra brännare iså fall. 

 

Med vänlig hälsning

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte heller det finns någon anledning att vänta. Hårdvarukraven lär inte ändras och om 8.1 inte skulle komma som uppdatering så finns det tredjepartsalternativ som löser de "problemen" gratis eller för några tior.

Vad gäller pekskärm så är det inget jag skulle spendera en extra krona på, men skulle jag hitta en dator jag tycker verkar bra och priset är rätt så skulle jag inte låta bli att köpa den om den hade pekskärm på köpet. Det är ju bara att låta bli att peta på den om man inte vill. Och det skulle jag inte vilja, usch för flottiga fingeravtryck över hela skärmen.

Ja är det en DATOR med USB så kan du koppla in mus till den även om den har pekskärm. Kanske är det annorlunda på pekplattor, deras eventuella USB kanske enbart funkar för laddning och filöverföring, ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skaffar en dator med pekskärm, kan man ändå koppla in en mus ? och jobba med den.

 

Lasse B

 

 

Det ska inte vara nåt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört talas om "Lägsta-pris-garanti"? Det är så dom kommer runt det, det går inte att jämföra priset med andra butiker.

 

Det finns säkert motsvarande modell med annan beteckning hos annan återförsäljare.

 

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Kudden.

Bättre prestanda, bättre pris.

 

Får man fråga vad den datorn / modellen heter.

 

Lasse B

 

Hej Lasse.

Jag minns inte just nu,men för ett tag sedan var jag inne på i-net och kikade.

Du bor ju i Stockholm och där finns också en butik.

Gå in och prata med personalen.

Ha det gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Har fattat et beslut att jag väntar ett tag till på att köpa en ny dator.

Nya modeller kommer, kommer hela tiden.

Risken är stor,att nu när sommaren är på intåg att man fastnar framför Windows 8, med allt vad det innebär.

Väntar till hösten, då mörkret lägger sig,regnet flödar, då kan man istället sitta framför datorn och klura ut det som behövs..

Förkovrar mig fram tills dess med en bok om Windows 8.

Tack för alla bra svar, dom finns kvar, när jag skaffat mig en ny dator..

 

Mvh

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...