Gå till innehåll

Kopiera musik till iPhone


Bamse
Gå till lösning Löst av Bamse,

Recommended Posts

Hej

Försöker kopiera musik från datorn till en iPhone4S via Itunes.

Hur jag än gör så går det inte. Någon som vet hur man gör?

Har senaste versionen av Itunes. Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vet inte riktigt hur jag ska hantera ett svar. Du kanske redan vet HUR man gör, men att det bara inte fungerar? Eller är det så att du är iPhone-nybörjare? Börjar med det senaste...

 

Jag förutsätter att du har ditt musikbibliotek ordnat i Itunes... Väl inne i Itunes så klickar du dig fram till din inkopplade iPhone. Nu har du ett gäng rubriker ovanför iPhone-sammanfattningen varav en av dem är Musik. Där kan du välja fritt efter kategori hur du vill synka och vad du vill synka... enstaka spelningslistor, hela album osv osv. När du valt klart så är det bara att klicka "Utför" eller liknande.

 

Samma sak gäller för filmer, bilder osv osv. Allt detta är förutsatt att du redan har ordnat ditt mediabibliotek i Itunes.

 

En utförlig guide som är några år gammal... Itunes är lite annorlunda till utseendet men det funkar likadant fortfarande: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=236568

 

 

Skulle det nu vara så att du vet precis hur man gör men att det inte fungerar som det brukar? Ja, då tar vi det då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Hej Manneman

Problemet är att jag inte har något ordnat mediabibliotek. Vill bara lägga in lite nya låtar.

Men när jag valt dom och ska synka så kommer det en varning om att allt annat på telefonen tas bort.

Inte vad jag vill! Läste den guide som du länkar till och testade en variant som löste det hela.

Jag skapade en ny spellista och la in dom låtar jag ville ha, kopplade in telefonen, valde "On this iPhone".

I nedre delen av fönstret kunde jag välja min nya spellista och tryckte sen på autofyll. Nya låtar in, alla gamla kvar.

Och så har man lärt lite till med hjälp av det bästa forumet, tack Manneman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...