Korpen Postad Mars 11, 2013 Dela Postad Mars 11, 2013 Hej jag får vid varje uppstart ett felmeddelande som lyder: ( HP system tray har slutat att fungera ) och det är min skrivare som heter Laserjet PRO CP 1025 Color Printer och när jag ska skriva ut får jag ett annat felmedelande som lyder: ( HP CP1020 SM EXE 64 bit har slutat fungera )..det går att skriva ut och jag har avinstallerat drivrutinen och installerat på nytt med likadant felmeddelande..felmeddelandena har varit en till två månader och före det har det aldrig varit några problem.. Jag har Windows 7 Home Premium 64 bitars med SP1 och fullt uppdaterat..har även provat att ladda ner ny uppdatering från HP:s hemsida och trodde jag skulle få en nyare drivrutin..men den drivrutinen jag laddade ner från HP:s hemsida och även drivrutinen jag fick med på CD tycker jag är väldigt gamla..båda är från 2010 och då var inte 64 bitars operativsystem riktigt lanserat fulle ut så det borde finnas nyare drivrutin eller en lösning på felmeddelande.. Jag bifogar två bilder på felmeddelandena så ni ser hur det ser ut.. Tacksam för all hjälp jag kan få.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
gsb Postad Mars 11, 2013 Dela Postad Mars 11, 2013 Avinstallera det igen och prova med att installera från Windows Update Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Korpen Postad Mars 11, 2013 Författare Dela Postad Mars 11, 2013 Hej gsb..gick inget vidare via windows update..körde en annan variant och gick in med kommandot msconfig och bockade ur system tray i autostarten så nu är felmeddelandet borta och skrivaren funkar ändå...enligt mig borde dom kanske släppt en något nyare version av drivrutinerna..men men jag får gilla läget.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
frederik Postad Mars 12, 2013 Dela Postad Mars 12, 2013 Hej gsb..gick inget vidare via windows update..körde en annan variant och gick in med kommandot msconfig och bockade ur system tray i autostarten så nu är felmeddelandet borta och skrivaren funkar ändå...enligt mig borde dom kanske släppt en något nyare version av drivrutinerna..men men jag får gilla läget.. Hej Korpen, kolla här på HP-sidan, denna driver verkar vara från 2013... http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=en&cc=us&dlc=en&sw_lang=&product=4052957#N190 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Korpen Postad Mars 12, 2013 Författare Dela Postad Mars 12, 2013 Tack frederik kollade in den drivern och den var lite nyare..jag ska ta hem drivisarna och jobba lite med det här ikväll..har lite mycket i nuläget..Tack hur det än går-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Marion Postad Mars 12, 2013 Dela Postad Mars 12, 2013 Tack frederik kollade in den drivern och den var lite nyare..jag ska ta hem drivisarna och jobba lite med det här ikväll..har lite mycket i nuläget..Tack hur det än går-) Du har en enkel skrivare, lägg bara in "drivrutinen" och välj bort resten av programvaran (som är överflödig) det är i klass med bloatware, och ger ofta problem när det laddas, som i ditt fall. Programmet (du disabla) vill lägga skrivaren i ett cachat startläge, och ev. vill ta kontrollen över dina toner, så du kan uppsöka Butiken snabbare. Vet du mer exakt vad du missa nu när inte programmet inte laddas? Att välja med programvaran, fyller en bättre funktion när det gäller 4-in-one -skrivare med kopiator/scanner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.