Gå till innehåll

Minneshantering Windows 7


michael.langfjell

Recommended Posts

Hej!

Har surfat runt en del efter lösniningar på mitt problem. Jag har 4gb installerat (windows 7 32 bit) har förstått att 32 bit inte klarar av att hantera hela 4gb minne. Dock så hittade jag en post där man hade lyckats frigöra mer minne.

http://www.alltomwin...inneshantering/

Dock så gäller denna lösning Vista. Är det någon som vet om man kan göra på liknande sätt i Windows 7?

Min spec:

post-15713-0-54652300-1344430434.jpg

Tacksam för svar!

Mvh. Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för grafikkort?

Har det mycket eget minne på kortet?

Har grafikkortstillverkaren kommit ut med någon firmware-uppdatering till det?

Hej!

nVidia Geforce 7300 GT

Har ett grafikkort med 256 mb i minne. Ingen värsting direkt.

Har inte kollat om det finns nyare firmware... hjälper detta verkligen för bättre minneshantering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde har varit tydligare, körde du kommandot med adminrättigheter?

Sök upp och starta cmd.exe, högerklicka det och välj Kör som administratör. Klistra sedan och och kör kommandot

BCDEDIT /Set IncreaseUserVa 3072

Hej!

Jo jag gjorde som du skrev först utan att vara admin. Detta gick såklart inte. Så jag körde den som admin och då fiock jag meddelandet att uppdateringen slutförd eller vad det stod. Så vi var nog i så fall lika otydliga båda två.

Med andra ord så har jag kört det kommandot som admin och det var då jag såg att jag inte lyckades :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

nVidia Geforce 7300 GT

Har ett grafikkort med 256 mb i minne. Ingen värsting direkt.

Har inte kollat om det finns nyare firmware... hjälper detta verkligen för bättre minneshantering?

Nej, inte är det är så lite minne på grafikkortet. Jag har läst någon tråd där det gällde ett grafikkort med minst 1 GB minne, där minnesmängden som Windows kunde utnyttja gick från ca 2,5 GB till ca 3,2 GB efter en firmware-uppdatering på grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...