Gå till innehåll

Senaste uppdateringarna från Microsoft Update sabbade datorn


eklov

Recommended Posts

VARNING!

Min W7 pro 64-bit dator blev sabbad av de 21 uppdateringarna avseende W7 och Office2003+2007.

Nätverksaccessen dog och bara amerikanskt tangentbord! Nu har jag tagit annan dator i bruk. Vågar jag uppdatera den?

Hälsningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns märkligt att din dator skulle ha blivit så märklig efter uppdateringarna. Mina 4 olika datorer förändrades inte på en enda punkt efteråt så troligen beror det på något annat att din dator skruvat till sig på det där sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av uppdateringarna är för TCP/IP-stacken som hanterar just nätverk. Med andra ord kan det vara problem med att din eventuella tredjepartsbrandvägg fått problem i samband med detta.

Just Office-uppdateringar kan ställa till det med tangentbordslayouterna, men oftast går detta att lösa genom att gå in i kontrollpanelen för "Språk- och nationella inställningar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tyvärr så är det gråat i byta tangentbord och jag vet inte hur man låset upp konflikter gällande TCP/IP.

Jag hade förut ett program som rensade registret som heter CleanMyPC. Det programmet sabbade valet av tangentbord, så det blev bara amerikanskt och gråat utan ändringsmöjligheter, men med det programmets hjälp kunde jag återställa registret från en backup jag tog vid installationen och då var allt OK igen den gången. Nu hjälper inte systemåterställningen varken till före senaste uppgraderingen eller ett steg ytterligare tillbaka, så jag ger upp. Men min tilltro till Microsofts uppdateringar har fått sig en knäck.

I oktober-november förra året sabbade en Defender-uppdatering min laptop när jag var på utlandsresa. Datorn vill inte starta, erbjöd bara Felsäkert läge. Jag trodde det berodde på värmen, men systemåterställning reparerade det hela. Sedan ville inte Update installera uppdateringen igen, så Microsoft hade väl upptäckt felet och tagit bort uppdateringen.

Redigerad av eklov
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste uppdateringen kändes stor men så kollade jag vilka som installerades i tisdags och det som förbryllar mig är att en del av de som datorn säger installerades då vet jag redan installerats tidigare, men bilden här visar iaf vilka som "påstås" ha installerats i förrgår.

post-6107-0-25105300-1336676187_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senare tid har jag alltid valt att göra anpassad uppdatering, då några uppdateringar jag inte behövde, smög sig in på en av mina datorer. Så vill man vara mera delaktig och inte bara trycka på knappen, kan detta vara ett alternativ. Risken är då mindre, att något man inte behöver, hoppar in och ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MYCKET MÄRKLIGT: I tre dagar har jag försökt ladda ner [Windows6.1-KB947821-v20-x64.msu] från Microsofts nedladdningssida som yvkmug föreslår, men det blir bara "Webbsidan kan inte visas"! Inte för att jag tror det hjälper, men försöka duger. Nu kan jag inte ens försöka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

MYCKET MÄRKLIGT: I tre dagar har jag försökt ladda ner [Windows6.1-KB947821-v20-x64.msu] från Microsofts nedladdningssida som yvkmug föreslår, men det blir bara "Webbsidan kan inte visas"! Inte för att jag tror det hjälper, men försöka duger. Nu kan jag inte ens försöka!

Det råkar inte va de klassiska felet som gjort sig påmint?

Hände mig ett flertal gånger i början när man började använda blockeringar av webblänkar & ads av olika slag. Brukar ta lite tid innan man vänjer sig men sånt man lär sig.

Utgår ifrån du redan provat nå länken via annan webbläsare men gå för säkerhets skull igenom skyddsprogram och undersök oxå gärna hosts filen.

Öppna Utforskaren, gå vidare till mappträdet till vänster Windows\System32\drivers\etc

Leta upp HOSTS och byt namn på filen framförallt filändelsen till .txt

Öppna den därefter med valfri textredigerare och se om något krupit sig in som överensstämmer med länken till sidan som du ville nå fram till.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen alla som försökt hjälpa mig!

Nu har jag lyckats ladda ner [Windows6.1-KB947821-v20-x64.msu] med hjälp av en XP-maskin och IE8. Firefox gick inte heller att ladda ner med från W7-maskinen. Nu har jag kört filen i sabbade datorn utan att den blev friskare. Jag kommer att ominstallera W7, samtidigt som jag delar upp hårddisken i två partitioner. Hur stor ska jag göra C-partitionen? Hårddisken är på 500 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...