Gå till innehåll

Firefox istället för Internet Explorer 6


margrehte

Recommended Posts

Här i huset har vi en gemensam lokal,dator finns med operativsystemet som fanns före xp,ingen brandvägg eller virusskydd finns,

jag har plockat ner firefox istället för IE 6.Varnat folk för att betala räkningar på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i huset har vi en gemensam lokal,dator finns med operativsystemet som fanns före xp,ingen brandvägg eller virusskydd finns,

jag har plockat ner firefox istället för IE 6.Varnat folk för att betala räkningar på den.

Windows 2000, således. Firefox 12 är den sista version som stöder Windows 2000. http://www.idg.se/2.1085/1.440286/firefox-slopar-stod-for-xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack JoWa, har det då någon betydelse vilken webbläsare som är installerad ? ,är väl inte mitt ansvar eller problem om någon gör penningtransaktioner på en dator utan någon säkerhet överhuvudtaget,med ett helt oskyddat nätverk dessutom. Funderar allvarligt på att sabba datorn totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst har det betydelse, både för säkerhet och funktion. Att byta från IE6 till Firefox 12 är en rejäl uppgradering. Nackdelen är väl att en modern webbläsare kan vara tyngre för en så pass gammal dator. Avinstallera också eventuella gamla versioner av Java och Flash Player, och se till att Windows har SP4 och övriga uppdateringar, innan du sabbar den totalt. :)

Men nu har vi nog glidit för långt ifrån trådens ämne. Det finns en avdelning för frågor om äldre Windows-versioner: http://www.alltomwin...s-9598ment2000/ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoWa rolig :-D,Att byta från IE6 till Firefox 12 är en rejäl uppgradering. Nackdelen är väl att en modern webbläsare kan vara tyngre för en så pass gammal dator. Avinstallera också eventuella gamla versioner av Java och Flash Player, och se till att Windows har SP4 och övriga uppdateringar, innan du sabbar den totalt. :)

skall jag sabba den så behöver jag ju inte göra nåt innan.Jätte tack för hjälpen båda två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Installera Ubuntu på den och fixa senaste Firefox istället för att kasta den? Windows 2000 läcker väl som ett såll vid det här laget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera Ubuntu på den och fixa senaste Firefox istället för att kasta den? Windows 2000 läcker väl som ett såll vid det här laget?

Ja det var några år sedan det släpptes säkerhetsfixar till Windows 2000 och kombinerat med det faktum att säkerhetsprogram av alla dess slag verkar saknas på burken är det antagligen en smitthärd av sällan skådat slag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...