Gå till innehåll

[LÖST] Allt "fryser" på skärmen


nillan

Recommended Posts

Det kan vara så att de mobila drivrutinerna inte har avinstallerats helt och hållet.

Därför "tjatade" jag om det mobila, och försöker med uteslutningsmetoden.

Har du fortfarande problem med att skärmen fryser, även om det mobila är avinstallerat ? Ja, om jag klickar på ett program som "timglaset" tänker länge, då blir allt mjölkvitt.

Ser på bilden att datorn har många Bärbara enheter inkopplade, har du provat att koppla ifrån de icke nödvändiga. Startar datorn snabbare, eller / och, fryser skarmen ändå ? Är det USB uttagen du menar?

Det kan behövas en uppdatering av Chipset drivrutnen,

men prova med att koppla ur icke nödvändiga Bärbara enheter till att börja med. Hur gör man det?

Jag har skrivit efter dina frågor här ovan, hoppas du ser dessa.

Du är så hjälpsam, tusen tack för det. Jag är novis

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det var snällt av dig !

Jodå,, ser svaren.

Jo,, menar med det "Bärbara" - det som sitter i USB uttagen.

Har du någon "Bärbar - USB manick" ansluten till datorn som kräver tillgång till internet, mobiltelefon el.dyl. ?

Och någon programvara som är installerad till den ?

Om det är program installerat,, startar programmet automatiskt eller när "manicken" ansluts till USB-uttaget ?

Koppla ur de "USB-manicker" som inte behövs för/vid uppstart av datorn. Prova om det fungerar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i USB enheterna, dessa; Skrivare Mus och skrivbord. Det är endast dessa 2 jag har, inget mer som du nämner.

Jag upptäckte att mobila finns med som ikon , se bild.

Bild på mitt uppstart också på bild.

post-5369-0-48383300-1329228210_thumb.pn

post-5369-0-86274700-1329228488_thumb.pn

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade som hastigast på den tidigare bilden, jag tänkte lite fel,, "Bärbara enheter",, multikort-läsare ?

Tele2 Mobile Partner.exe är nog den som vill ut på nätet, och troligen letar efter SMS el. dyl.

Du kan kolla om den "är igång",, tryck CTRL+ALT+DELETE samtidigt, "Starta Aktivitetshanteraren",

kika i flikarna "Processer" och "Tjänster". ( Leta efter Tele2 Mobile Partner.exe )

Kika i "Dator / Din Hårddisk / Program",,, kolla om du hittar en mapp Tele2 Mobile Partner där. ?

Du bör ta bort mappen, men kolla först att det inte finns någonting installerat med Tele2.

Om det inte finns någon mapp, kan du bara ta bort filen Tele2 Mobile Partner.exe där du hittar den.

Ditt antivirus-program har inte "sagt" någonting om Tele2 Mobile Partner.exe ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade som hastigast på den tidigare bilden, jag tänkte lite fel,, "Bärbara enheter",, multikort-läsare ? ........ ?????????

Tele2 Mobile Partner.exe är nog den som vill ut på nätet, och troligen letar efter SMS el. dyl.

Du kan kolla om den "är igång",, tryck CTRL+ALT+DELETE samtidigt, "Starta Aktivitetshanteraren", ......... Fanns ej där.

kika i flikarna "Processer" och "Tjänster". ( Leta efter Tele2 Mobile Partner.exe )

Kika i "Dator / Din Hårddisk / Program",,, kolla om du hittar en mapp Tele2 Mobile Partner där. ? .......... Här hittade jag den.

Du bör ta bort mappen, men kolla först att det inte finns någonting installerat med Tele2.

Om det inte finns någon mapp, kan du bara ta bort filen Tele2 Mobile Partner.exe där du hittar den. ............ När jag klickar på mappen, så finns , se bild.

Ditt antivirus-program har inte "sagt" någonting om Tele2 Mobile Partner.exe ? .............. Nej

Vad gör jag nu?

post-5369-0-88691100-1329293764.png

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns Tele2 Mobile Partner fortfarande installerat som program ?

Vill veta om processen Tele2 Mobile Partner.exe är i gång ( om den är uppstartad ).

Du kan kolla det :

Skriv in "msconfig" ( utan " " tecken ) i Sökrutan, "Systemkonfiguration" skall ploppa upp.

Titta under flik "Tjänster" och under flik "Autostart".

Finns Tele2 Mobile Partner.exe där ? ( Kan finns något som heter Launcher.exe eller TODO också )

Om det finns,, kryssa ur rutan och starta om.

Vill också veta var och vad du i sådana fall har hittat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns Tele2 Mobile Partner fortfarande installerat som program ?....................Nej

Vill veta om processen Tele2 Mobile Partner.exe är i gång ( om den är uppstartad ).

Du kan kolla det :

Skriv in "msconfig" ( utan " " tecken ) i Sökrutan, "Systemkonfiguration" skall ploppa upp.

Titta under flik "Tjänster" och under flik "Autostart".

Finns Tele2 Mobile Partner.exe där ? ( Kan finns något som heter Launcher.exe eller TODO också ) ..................Finns inte med

Om det finns,, kryssa ur rutan och starta om.

Vill också veta var och vad du i sådana fall har hittat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kasta hela Tele2 Mobile Partner mappen och ikonen i papperskorgen.

( Då är det inte Tele2 Mobile Partner.exe som spökar )

Du kan använda dig av "msconfig" igen, och prova med att kryssa ur följande, (kan alltid gå tillbaka och kryssa i) :

"UpdReg.EXE" - Registrering av Creative ljudkort ?

"RoxioBurnLauncher.exe" - RoxioWatchTray,, program för att bränna skivor ?

Starta om, och se om det blir bättre ?

Vet inte hur bra det fungerar med både Malwarebytes och Mcafee igång samtidigt ?

Är dessa inställda för att skanna datorn vid uppstart och att realtid-skanning är igång ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan kasta hela Tele2 Mobile Partner mappen och ikonen i papperskorgen........................ok

( Då är det inte Tele2 Mobile Partner.exe som spökar )

Du kan använda dig av "msconfig" igen, och prova med att kryssa ur följande, (kan alltid gå tillbaka och kryssa i) :

"UpdReg.EXE" - Registrering av Creative ljudkort ? ...............................................är det Creative Updreg? .......har avbockat den

"RoxioBurnLauncher.exe" - RoxioWatchTray,, program för att bränna skivor ? .................Bränner sällan

Starta om, och se om det blir bättre ?......................Ja nu tog det nästan 1 min från det jag tryckte på start knappen.

Vet inte hur bra det fungerar med både Malwarebytes och Mcafee igång samtidigt ? ....... Vet inte om de startar samtidigt.

Är dessa inställda för att skanna datorn vid uppstart och att realtid-skanning är igång ? ..............McAfree skall inte skanna vid uppstart i alla fall.

Får upp en tablå att denna sida "svarar ej" och allt blir mjölk vitt och jag får lov att stänga av datorn med start knappen, ej bra och antivirus prog + brandvägg är blir urkopplad och sedan efter en stund så kopplas det på ...???????????????

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiden för uppstart verkar vara okay, när du kryssar ur Roxio och Creative.

Glömde nämna att du kan starta Roxio manuellt ifrån programmets ikon,

Creative registrering brukar finnas någonstans vid "Alla program / Creative".

Vad är det för program du använder när det "låser sig". ?

Prova att tillfälligt bocka ur Malwarebytes Antimalware - "mbamgui.exe", starta om.

Och kör samma program som bruka låsa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Creative Updreg, Upd Reg. EXE. Går inte ha avaktiverad, för efter ett par minuter så slutar allt att fungera.

På denna sida får jag upp en tablå att sidan svarar ej och har jag något annat program uppe så slutar även dessa att fungera.

Allt blir mjölkvitt om jag klickar på dessa.

Timglaset är aktiverad.

Jag avaktiverade Malware vid uppstart, ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du kolla igen med "Aktivitetshanteraren" (tryck CTRL+ALT+DELETE samtidigt), flik "Processer"

och kolla att det INTE finns flera "UpdReg.EXE" igång samtidigt ?

Om det inte finns flera Processer igång, kan du prova med detta :

Öppna programmet för registrering av Creative,

Kolla om det finns en ruta där du kan kryssa i "Påminn mig inte" - "Don't remind me" eller dyl.

Funkar inte det :

Töm Papperskorgen. ( du kan återställa "UpdReg.EXE" till sin ursprungliga plats ifrån Papperskorgen )

Navigera till C:\Windows\Updreg.exe ( den finns tydligen där ),, högerklicka på den, "Ta Bort".

Starta om.

Funkar inte det:

Se till att "UpdReg.EXE" är kvar i Papperskorgen och inte i Windows-mappen.

Tryck "Windowsknappen + R" samtidigt, skriv in "regedit" ( utan " " ) i rutan, klicka på OK.

"Registereditorn ploppar upp".

I menyn "Arkiv" väljer du "Exportera", ( du ska göra en säkerhets kopia av Registret )

Spara med lämpligt filnamn, tex. "Registerbackup". ( denna kopia bör hamna i Dokument-mappen )

Nu får du vara försiktig,,

Navigera i den vänstra spalten med hjälp av "pil-flikarna" till :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Klicka på "Run",, leta efter "UpdReg.EXE" i den högra spalten.

Högerklicka på "UpdReg.exe", välj "Ta bort".

Stäng Registereditorn.

Skriv in "msconfig" ( utan " " tecken ) i Sökrutan, "Systemkonfiguration".

Bocka ur "UpdReg.EXE" i Autostart.

Starta om.

Håller tummarna att "UpdReg.EXE" är borta, den kan finnas kvar iaf.,,

då får man radera mera i registret, men jag kan inte hjälpa dig med det "per korrespondens",

eftersom det är för stor risk att det blir fel i registret.

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har provat och kollat det som jag skrev i inlägg #38 ?

Vad hände ?

Prova att ha UpdReg.EXE igång, men du kan prova med att stänga av dessa, jag har "missat" 2 av dessa :

"Logitech Download Assistant" - söker efter uppdateringar

"RoxWatchTray" - Roxio brännarprogram

"Desktop Disc Tool" - Roxio brännarprogram

"RtHDVCpl" och "THX Audio Control Panel", jag vet inte exakt vad dessa gör ?

Realtek-Audio och Creative/THX kontrollpaneler för ljud ?

Kan avinstallera Creative program och drivrutiner och installera om dessa ?

Är lite frågandes till det, det borde ha fungerat med att "ta bort" UpdReg.EXE.

Kan eventuellt göra en "Systemåterställning" till/vid tidpunken innan du installerade det mobila.

Om det finns en Systemåterställningspunkt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ, jag är kass på dator men gör så gott jag kan med all hjälp jag får, tusen tack.

Jag avaktiverade först Creative och startade om datorn med då hängde sig datorn efter några minuter. Återaktiverade sedan efter jag startade om datorn.

Det blev lika dant när jag avaktiverade UpdReg.EXE.

Jag sänder med en bild på Creative.

Dator/skärm har inte slutat fungera och uppstart tar ca 1,50 min tills jag kan använda datorn.

post-5369-0-74936500-1329473087_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar om det ifrån början.

Avaktivera ifrån "msconfig"-"Autostart".

Avaktivera bara dessa, låt det andra vara på :

"Logitech Download Assistant" - söker efter uppdateringar

"RoxWatchTray" - Roxio brännarprogram

"Desktop Disc Tool" - Roxio brännarprogram

Starta om och kolla om datorn "fryser".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack.

Jag inaktiverade dessa tre men sedan efter några minuter efter omstart (inga program öppnade) så hängde sig datorn. Gick inte att stänga av på riktiga sättet.

Sedan har jag prövat ett av dessa tre i taget och har inte Logitech inaktiv, bara de andra två.

Nu har inte datorn hängt sig på två dagar och uppstart är på ca 50 sek.

Hoppas att detta består.

Tusen tack för all hjälp.

Nillan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...