Gå till innehåll

Manövrera "upp en nivå"


BertL

Recommended Posts

Windows 7 verkar på många sätt bättre än XP. Men i XP fanns en mycket värdefull liten detalj i form av en ikon (och en tangentgenväg) som gjorde det möjligt att i alla lägen "chunka upp", eller som det hette "upp en nivå" och visa mappen närmast över den aktuella i biblioteksstrukturen. Utan den blir det otroligt mycket extra klickande i Windows 7, speciellt i Microsoft Word. Det förefaller mig mycket konstigt om möjligheten att chunka upp skulle ha tagits bort, men jag hittar den inte oavsett hur jag letar. Någon som vet om och hur detta kan göras i Windows 7/Word i Office 2010?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns fast smartare än i xp. Om du ska öppna mappen "Bibliotek" enligt bifogad bild så bara klickar du på det rödmarkerade området i bilden. Detta är klippt från Word 2007, hoppas de inte har ändrat till Word 2010.

post-1361-0-83331100-1315151766.jpg

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fredde beskriver om man vill snabbhoppa mer än ett steg upp. Annars kan man klicka ALT+PILUPP för att komma ett snäpp upp i katalogstrukturen. Funkar åtminstone i Utforskaren. ALT+PILVÄNSTER och ALT+PILHÖGER hoppar bakåt/framåt i historiken man förflyttat sig runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...