Gå till innehåll

Uniblue DriverScanner


Bridge

Recommended Posts

I Alltomwindows skriver Stenis om Uniblue DriverScanner 2011 v3.0.1.0 - Demo

att det bara är att ladda hem den och hur bra den fungerar.

Jag har tagit hem programmet och scannat datorn men för att göra något därutöver måste man köpa programmet,

vilket inte framgår av artikeln i Alltomwindows.

Har jag gjort något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat flera sådan här program och även köpt ett, men tyvärr, så måste jag säga att det är bättre att gå till datorns hemsida och hämta drivrutiner. Programmet jag köpte var billigt och det gällde Vista, för ett par år sedan. På laptopen jag hade Vista, har jag nu Windows 7 Ultimate. Innan jag gjorde en "ren installation" av windows 7, hämtade jag alla drivisar på Toshibas hemsida till laptopen och lade på en extern disk och det fungerade alldeles utmärkt, så denna manöver rekommenderar jag starkt, den funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte kolla lite på Slimdrivers... Har läst mycket bra om det men jag har alltid haft inställningen att Windows Update klarar det jag behöver till 90%. Installerade och körde... 18 uppdateringar hittades och de flesta var Chipset Drivers från Intel. Alla installerades utom en som var äldre än den som fanns redan. Jag höll andan under tiden men det gick riktigt bra. Och jag lovar... datorn känns rappare nu än tidigare idag.

Tack för tipset!

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tänkte kolla lite på Slimdrivers... Har läst mycket bra om det men jag har alltid haft inställningen att Windows Update klarar det jag behöver till 90%. Installerade och körde... 18 uppdateringar hittades och de flesta var Chipset Drivers från Intel. Alla installerades utom en som var äldre än den som fanns redan. Jag höll andan under tiden men det gick riktigt bra. Och jag lovar... datorn känns rappare nu än tidigare idag.

Tack för tipset!

Manneman

Då hade du mer tur än mig.

Slimdrivers hittade 5 drivrutiner som var "föråldrade" och ersatte både chipsetdrivrutinen och grafikkortsrutinen inkl Nvidias kontrollpanel (Nvidia), ersatte ljuddriuvrutinen till en äldre (Realtek) och döpte om nätverkskortet till "lokalt nätverk 2"

Internaet blev också mycket segare i och med att en äldre drivrutin för nätverkskortet installerades...

Så Slimdrivers avinstallerades och jag fickj hämta nya uppdateringar manuellt på resp tillverkares hemsidor.

Gissar på att Slimdrivers "troligen inte är något för oss med OEM-maskiner" (d v s "färdigköpta datorer i butik) så jag kan tyvärr inte rekommendera detta program...

Mitt system är nu återställt till så som jag vill ha det!

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För min del funkade det bra, den sökte och hittade drivrutiner till all hårdvara i systemet.

Då den hittade chipset-drivrutiner till moderkortet så frågade programmet om "jag verkligen ville installera denhär äldre drivrutinen istället för den som var installerad", svaret blev naturligtvis nej och sedan fortsatte programmet till nästa. Det som jag upplevde som lite störande är att omstart efterfrågades vid varje drivrutinsbyte, men det kan man vänta med..

Programmet har även funktionen att göra backupp på alla drivrutiner som är installerade, och det är en mycket bra funktion om man har drivrutiner som är besvärliga att få tag på.

Hursomhelst tycker jag om programmet... än så länge iaf :P

Tack igen..

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...