Gå till innehåll

Problem med enhetshanteraren efter uppgradering från vista till W7


kennyj

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag har en bärgar HP pavillion som jag har uppgraderat från Vista 32 Home till W7 32 (Inte OEM)

Efter uppgraderingen (Som tog ca. 3 timmar) så kommer jag inte åt enhetshanteraren under kontrollpanelen / System

Jag får ett vansinnigt felmeddelande (Se bifogad fil Image1)

Jag har även problem med att köra vissa EXE-filer ( Se bifogad fil Image 2)

Några tips?

post-14274-0-87458400-1299860630_thumb.j

Redigerad av kennyj
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Varför inte göra om och formatera disken och göra en "ren installation" för du har väl inte tänkt gå tillbaka till Vista. Uppgraderingar kan strula til det, vilket tiden det tog för dig att göra den visar på. Det bästa man kan göra, är att ta hem alla drivrutiner till datorn för Windows 7, samt även köra Upgrade Advisor, för att få reda på vad man kanske behöver ändra på, efter en installation av Windows 7. Det går ju alltid att fixa drivisar efter installationen, men bäst är att ha dom innan, på något media. Så gjorde jag, när jag gick från Vista till Windows 7. Har du en Windows 7 skiva, rekommenderar jag förslaget ovan.

http://windows.micro...upgrade-advisor

http://windowshjalp.se/?p=34

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det som det ska i felsäkert läge, starta om datorn och tryck F8 precis innan Windows börjar laddas för att få upp menyn där du väljer felsäkert läge. Problemet har också visat sig om du har Norton/Symantec User Account Control-verktyget, om du har det installerat, ta bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det som det ska i felsäkert läge, starta om datorn och tryck F8 precis innan Windows börjar laddas för att få upp menyn där du väljer felsäkert läge. Problemet har också visat sig om du har Norton/Symantec User Account Control-verktyget, om du har det installerat, ta bort det.

God morgon.

Funkade som det ska efter att Norton UAC togs bort.

Vad säger man????

Puss i pannan grabbar.

Andreas " Sorry about...." Du vet.....

Jag ska fundera på att göra en ren installation.

/Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...