Gå till innehåll

Återställa Windows-session efter batterislut?


AnnaJenny

Recommended Posts

Hej!

Finns det någon som vet hur vilolägesfunktionen i Windows fungerar och kan hjälpa mig med detta?

Efter att ha arbetat på min bärbara dator satte jag den i viloläge genom att stänga locket, och då brukar alla öppna dokument och program sparas så att det bara är att återuppta arbetet nästa gång. Nu glömde jag den och batteriet tog slut, men vad jag förstått ska sessionen ändå sparas? Men var hittar jag den efter att jag startat om datorn? Jag vill minnas att den kommit upp automatiskt vid tidigare tillfälle, men inte denna gång. Finns det något sätt att hitta sessionen jag arbetade med och kunna fortsätta där jag slutade?

Otroligt tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bärbara datorer går datorn ner i "sleep" när du stänger locket och märker den att batteriet börjar ta slut så går den till viloläge. Sessionen ska då startas igång automatiskt när du startar datorn och du brukar så också informeras om detta innan Windows börjas laddas. Det finns tyvärr inget sätt att komma åt sessionen i ditt fall då det verkar som att Windows avslutats eller att funktionen som hanterar detta inte fungerat som tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...