Gå till innehåll

Ny bärbar


Recommended Posts

Kan jag få några förslag på en ny bärbar. Kan vi hålla priset låg, ej över femtusen vore det bra.

Datorn skall kunna köra Word, Excel, mailen, spara ner bilder från kameran samt köra mp3 filer. Surfa runt på nätet är också en viktig faktor. Är dator dessutom tyst av sig ses det som en fördel.

Har ni några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det du beskriver att du ska göra med datorn kan man i princip göra med alla datorer idag, även de allra billigaste.

En bra grej att ha som första utgångspunkt förutom priset är hur stor skärm du vill ha. Då kan man kanske direkt utesluta 13,3" och mindre om du tycker det är för smått och du ändå aldrig tänker flytta på datorn, eller kanske 17" och större om du tycker det är för klumpigt för att du kommer ha datorn med på resor mycket.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde visst bort skärmstorlek. Runt 15 tum. Jag kan också leta på nätet och hade hoppats på ett mer personligt svar. Ungefär så här; Jag har prövat xx dator och tycker den är bra.Lite uppgifter om den är tyst eller skriker högt. Tanken var att många Forumanvändare använder bärbara datorer, kanske även en som inte kostar så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok är det den sortens input du vill ha rekommenderar jag verkligen att knalla över till prisjakt som odenxt länkade till och börja läsa omdömmen. Använd filtret till att lista datorer inom rätt prisområde, skärmstorlek och annat som är viktigt för dig. Sortera sedan efter omdömmen och börja läsa. Sedan när man hittat en produkt som verkar bra skadar det ju inte att söka ytterligare info från andra källor för att verifiera att det inte bara är fanboy omdömmen eller liknande. Och när du ändå är där, skriv omdömmen på alla produkter du använt så hjälper du andra i framtiden. :)

Men sedan kan man såklart fråga här också, det skadar ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...