Gå till innehåll

Windows 7 Starter Edition


HasseH

Recommended Posts

Tack för tipset men det funkar inte, det hände ingenting när jag pekade på den bild jag ville använda.

Nu har jag ett annat problem

Jag har tagit bort programmet via kontrollpanelen, det finns alltså inte kvar där som ett installerat program

När jag sedan kollar så var genvägarna kvar, dom tog jag oxå bort.

Jag kollar vidare under program och där ligger "eländet", det är alltså inte borttaget. Försöker jag använda mig av uninstall programmet som ligger kvar i mappen så funkar inte det heller.

Slutligen så försöker ta bort hela mappen men får bara meddelande om att nåt annat program använder den så den går inte att ta bort.

Nu känns det som att jag vill ha ytterligare ett tips, hur får jag bort den här skiten?

Mvh / Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

är du inloggad som administratör?

Du behöver vara det för att kunna ta bort programmet.

I det andra fallet att programmet används av annat program innebär att det är aktivt, se aktivitetshanteraren, prova att stoppa programmets processer där,

för att sedan avinstallera via Kontrollpanelen/program/Program.

Att Deleta en program mapp kan leda till störningar i Windowsregistren.

Prova först o främst att ta bort på det vanliga sättet.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Inte för att vara elak, men, tricks och fix för att komma runt låsta saker/saker som inte är menat att man ska kunna göra (teman, ändra systemfiler mm) brukar leda till problem, speciellt när man inte riktigt vet vad man pysslar med.

Redigerad av odenxt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Och tack för alla tip och trix.

Känn dig inte skyldig på nåt vis, jag tycker det är rätt kul att testa och jag är inte heller främmande för att "härja" i registryt.

D kan ju inte mer än gå åt helvette :-)

Såvitt jag vet så är jag redan admin men jag ska kolla så att jag inte missförstår eftersom jag inte är så familjär med 7:an.

Jobbar i branschen men som sagt har inte haft så många kontakter med 7:an än, däremot så har jag väl slagit en och annan 7:a :-)

Tack alla så här långt, återkommer när jag har strulat till det lite mer. Jag vet att det är kanske inte så "manligt" med backuper, men som sagt jag jobbar i branshen så

jag vet hur nödvändigt det kan vara. (min feminina sida)

Vem f-n bryr sig om manualer ?

Varför inte börja med att testa

HaDä

Mvh / Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men det funkar inte, det hände ingenting när jag pekade på den bild jag ville använda.

Nu har jag ett annat problem

Jag har tagit bort programmet via kontrollpanelen, det finns alltså inte kvar där som ett installerat program

När jag sedan kollar så var genvägarna kvar, dom tog jag oxå bort.

Jag kollar vidare under program och där ligger "eländet", det är alltså inte borttaget. Försöker jag använda mig av uninstall programmet som ligger kvar i mappen så funkar inte det heller.

Slutligen så försöker ta bort hela mappen men får bara meddelande om att nåt annat program använder den så den går inte att ta bort.

Nu känns det som att jag vill ha ytterligare ett tips, hur får jag bort den här skiten?

Mvh / Hasse

Hej!

Prova avinstallera med ett fristående program som Revo Uninstaller.

Den söker upp de mesta som lämnats kvar och tar sedan bort kvarlämnade filer/mappar/registerhänvisningar som tillhört programmet.

Gratis versionen kan laddas ner här

Ovanstående bör fungera om du kör 32bitars och tar garranterat bort leftovers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej !

Jag glömde bort att meddela hur det gick.

Jag installerade programmet på nytt och då kunde Revo Uninstaller få bort "skiten"

Sedan så körde jag StarterBackgroundChanger som fungerade helt lysande, så nu har jag rensat skräpet och fått in en bakgrundsbild.

Tack för alla tips

Mvh / Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...