Gå till innehåll

Hemekonomiprogram


CGD

Recommended Posts

Mitt SPCS Hemekonomiprogram börjar bli något gammalt, från 2000, så jag försöker hitta ett nyare. Men det var inte så lätt som jag trodde. Det är svårt att hitta något som har bättre men inte sämre funktioner än vad SPCS har. Hitta ett som är anpassat för Sverige är inte heller helt lätt. Om någon har några förslag så skriv gärna upp dem här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Excel kan jag inte tänka mig skulle fungera. Jag vill kunna göra en budget, hålla koll på olika inköp, o.s.v så som ett riktigt ekonomiprogram kan och jag tror inte Excel kan formateras till detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Excel kan jag inte tänka mig skulle fungera. Jag vill kunna göra en budget, hålla koll på olika inköp, o.s.v så som ett riktigt ekonomiprogram kan och jag tror inte Excel kan formateras till detta.

Några mallar som går att ladda ner från Microsoft. Speciellt "Familjens månadsbudget" tycker jag ser intressant ut.

Excelmallar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu prövat en hel rad hemekonomiprogram. AceMoney, iCash, GnuCash, Money Organizer Deluxe, Quicken, Hadan systems, Hemekonomi, MS Money 2007 och PrivEkon. Fortfarande tycker jag SPCS har det bästa upplägget, men deras program är ju lite gammalt och saknar en del bra funktioner.

Men jag tror att jag kommer att skaffa mig AceMoney eftersom jag upplever detta som det bästa utav dessa nya. Trotts att det inte har samma enkla upplägg som SPCS har det dock de funktioner som detta saknar.

Får se hur jag känner det när det gått en tid. Tänker köra med bägge en tid framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu prövat en hel rad hemekonomiprogram. AceMoney, iCash, GnuCash, Money Organizer Deluxe, Quicken, Hadan systems, Hemekonomi, MS Money 2007 och PrivEkon. Fortfarande tycker jag SPCS har det bästa upplägget, men deras program är ju lite gammalt och saknar en del bra funktioner.

Men jag tror att jag kommer att skaffa mig AceMoney eftersom jag upplever detta som det bästa utav dessa nya. Trotts att det inte har samma enkla upplägg som SPCS har det dock de funktioner som detta saknar.

Får se hur jag känner det när det gått en tid. Tänker köra med bägge en tid framöver.

Läs detta..

http://www.konsumentverket.se/privatekonomi/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...