Gå till innehåll

Windows 7 klocka


Elin22

Recommended Posts

Kan bero på flera saker.... Är din dator ny? Om det är så att den har några år på nacken så kan det vara batteriet som sitter på moderkortet. Den håller inställningarna bl a klockan när datorn är avstängd/strömlös. Är detta batteriet dåligt så är det första tecknet att systemklockan i Windows saktar sig eller rent av går helt åt skogen.

Det kan också vara så att din systemklocka är inställd på att synkronisera tiden med internet och att den använder en felaktig server. Detta får du reda på genom att gå in i egenskaper för klockan.

Har du fler konstiga symptom i din dator?

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt fungerar i datorn förutom klockan den återställer sig vid 00.00 varje gång jag stänger av och startar om datorn.

kanske det behövs en uppdatering till BIOS ?

snälla det är irriterande kan någon hjälpa mig som vet varför detta händer?

tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på din datortillverkares hemsida (supportdelen) och se om det finns något som kan härleda till detta problemet. En BIOS-uppdatering gör man om man har problem med hårdvaras funktionalitet och ska göras som en sista åtgärd, då det kan innebära en risk. Är detta ett återkommande problem för din modell så kommer det troligtvis finnas en lösning där.

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar en bild på hur knappcellen ser ut. Ett nytt kostar ungefär 30 kr! Om man lossar detta och testar med en voltmätare, så skall det visa 3volt. Kan ju också vara dålig kontaktyta, så att det inte tar emot laddning.

post-8087-1258709048,04_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis tipsade mig förut om ett par värmeljus som drivs av batterier och som finns på clasohlson att köpa.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136551499

3st ljus i förpackningen där det satt i ett batteri i varje ljus plus medföljde lika många extrabatteri. Totalt 6st batterier alltså för bara 29Kr. Biligare och smartare kan det inte bli och ljusen var bara att slänga sen. Jag har använt en av dem nu över ett år de resterande (5st) batterier har jag sparat.

Lär ju räcka livet ut ut nu :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis tipsade mig förut om ett par värmeljus som drivs av batterier och som finns på clasohlson att köpa.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136551499

3st ljus i förpackningen där det satt i ett batteri i varje ljus plus medföljde lika många extrabatteri. Totalt 6st batterier alltså för bara 29Kr. Biligare och smartare kan det inte bli och ljusen var bara att slänga sen. Jag har använt en av dem nu över ett år de resterande (5st) batterier har jag sparat.

Lysande!

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...