Gå till innehåll

Donera ris!


JoWa

Recommended Posts

Jag trodde det var ris=kritik.Tänkte på insamling i morse med anledning av skandalen om hjälpfonden/och även andra bedrägerier inom kategorin "hjälp".Jag undrar varför det inte kan satsas/insamlas medel till våra egna i liknande utsträckning som hjälp till utlandet.Lion`s är ju en av flera som ger till behövande sverigeboende och sen har vi soppkök o liknande,indragningen av social/statlig/kommunal hjälp till olika verksamheter fortsätter raseras/minska och meningen är att vi alla skall ställa upp och hjälpa där vi kan tex en granne som är sjuk/en pensionär som behöver hjälp bo kvar i lägenhet/hus för att få ut sopor/handla osv,

en förening eller liknande som är beroende av folk som ställer upp utan betalning, men mest tänker jag på våra ungdomar som behöver mer stöd/verksamheter för att aktiveras och ha meningsfull fritid.Ja,jag skäms för att nämna detta i denna tråd som skänker ris till svältande barn,insamlandet till svältande barn startade när ? och lär pågå till tidens ände.Skänker jag så är det till röda korset eftersom dom bistår vid katastrofer,sen köper jag faktum varje månad och ger då en bonus.Vi betalar skatt och dom flesta av oss tycker då inte att vi skall behöva ge mer av oss själva eller plånboken.Vem skulle ge bidrag till "rädda en fritidsgård"

"barn som behöver semester" och andra behov som finns i dessa nerdragningars tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...