Gå till innehåll

Frontpage 2003 inte kompatibelt


hanspahlen

Recommended Posts

Vi kör Office 2007 men använder också Frontpage 2003. Det visar sig då att Frontpage kraschar i vissa lägen, t ex när man försöker göra en länk.

Det beror på att Windows 7 inte längre använder Ms-Agent wiki:agent

Det finns info och en snabbfix att få här: Ms Support

Det verkar som om att Ms inte förutsett det här problemet, och att man nu tagit fram en snabbfix som man installerar på egen risk. Jag utläser också att man kommer att lägga in Ms-Agent i kommande SP1 (nästa höst?)

Bara ett litet tips ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör Office 2007 men använder också Frontpage 2003. Det visar sig då att Frontpage kraschar i vissa lägen, t ex när man försöker göra en länk.

Det beror på att Windows 7 inte längre använder Ms-Agent wiki:agent

Det finns info och en snabbfix att få här: Ms Support

Det verkar som om att Ms inte förutsett det här problemet, och att man nu tagit fram en snabbfix som man installerar på egen risk. Jag utläser också att man kommer att lägga in Ms-Agent i kommande SP1 (nästa höst?)

Bara ett litet tips ;)

Inte konstig Microsoft har slutat supporta Frontpage for länge sedan och ersatte den med SharePoint Designer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

Jag använder själv Dreamweaver, men en mig närstående person envisas med Frontpage.

Sharepoint Designer är ju en gratisnedladdning upptäcker jag. Nu är den på väg :)

Den är inte gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...