Gå till innehåll

Uppgradering Windows RC till RTM


Faddee

Recommended Posts

Jag har uppgraderat min dator från Windows Vista till Windows 7 RC.

Nu när Windows 7 finns tillgänglig i butikerna så skulle jag vilja införskaffa mig det och göra en ominstallation/uppdatering på min dator utifrån den installerade Windows RC-versionen.

Min undran är om det är tekniskt möjligt att göra detta med en uppgraderingslicens trots att jag inte har min Windows Vista-version installerad på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppgraderat min dator från Windows Vista till Windows 7 RC.

Nu när Windows 7 finns tillgänglig i butikerna så skulle jag vilja införskaffa mig det och göra en ominstallation/uppdatering på min dator utifrån den installerade Windows RC-versionen.

Min undran är om det är tekniskt möjligt att göra detta med en uppgraderingslicens trots att jag inte har min Windows Vista-version installerad på datorn?

God Afton!

Har Du nu enbart W7 RC i datorn?

Att införskaffa en W7 uppdatering och köra denna, ser jag inget hinder i. Förutsatt att Du sparat det Du vill ha kvar. Sedan återstår bara att göra en helt ny installation och sedan gå in på Microsoft update för att få alla nya uppdatringar som behövs. För när man köper en CD-skiva, vare sig det är update/fullversion, så har man ju en nyckel, så det ska inte vara något problem. Vad man seda vill ha på datorn är upp till var och en. DATORN ÄR ETT VERKTYG, PROGRAM ÄR TILLBEHÖR.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel! Datorn är en plattform, programmen är verktygen!

/G

Om Du har en skruvdragare, vad är verktyg och vad är tillbehör? Verktyget här är dator och tillbehören är program som används! :P

Nu FÅR ALLA rätta mitt inlägg!

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Afton!

Har Du nu enbart W7 RC i datorn?

Att införskaffa en W7 uppdatering och köra denna, ser jag inget hinder i. Förutsatt att Du sparat det Du vill ha kvar. Sedan återstår bara att göra en helt ny installation och sedan gå in på Microsoft update för att få alla nya uppdatringar som behövs. För när man köper en CD-skiva, vare sig det är update/fullversion, så har man ju en nyckel, så det ska inte vara något problem. Vad man seda vill ha på datorn är upp till var och en. DATORN ÄR ETT VERKTYG, PROGRAM ÄR TILLBEHÖR.

Ja, jag kör enbart Windows 7 RC på datorn och har licens för Windows Vista Home Premium.

Hur kontrollerar Microsoft att jag har rätten att installera en uppgraderingsversion? Ber de mig ange sig gamla licensnyckel eller hur löser de den biten?

Jag har nämligen aldrig köpt en uppgradering av Windows förr och det är svårt att hitta information om hur de olika licenserna fungerar i praktiken så jag vill vara säker på att jag inte kommer till en återvändsgränd och min Windows 7 uppgraderingslicens blir helt värdelös.

Tack för ditt svar.

Redigerad av Faddee
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...