Gå till innehåll

Kopieringsskyddet för Windows 7 knäckt?


e-son

Recommended Posts

samma här, har aldrig stött på ett Windows som har varit kopieringsskyddat... aktivering/produktnyckel ser inte jag iaf som hinder för att göra en backup... :lol:

Frågan är väl om en "teknikskribent" med så dålig koll, ens borde bli publicerad! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite konstigt att det är enbart idg.se som rapporterar om att det är kopieringskyddet som är knäckt medans övriga världen anser att det är aktiveringen av Windows 7 som har knäckts.

Är man "teknikskribent" så ska man kunna skilja på A och B, till hans fösvar kan man kanske säga att han hade en deadline att hålla och att dom inte han stanna pressarna i tid... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite konstigt att det är enbart idg.se som rapporterar om att det är kopieringskyddet som är knäckt medans övriga världen anser att det är aktiveringen av Windows 7 som har knäckts.

Är man "teknikskribent" så ska man kunna skilja på A och B, till hans fösvar kan man kanske säga att han hade en deadline att hålla och att dom inte han stanna pressarna i tid... :D

Det finns inget "försvar" för sådant här! Det är skribenter/journalister/reportrar av den här kalibern som bl.a ligger bakom svenska folkets och politikens många och svårkorrigerade missuppfattningar om fildelningen, för att ta ett någorlunda färskt exempel.

Är det något som borde lagregleras, så är det ta mig f*n journalistiken... både lokalt och globalt. Någon sorts krav på faktakontroll och objektivitet är väl det minsta man kan begära av ett "nyhetsorgan" med IDG´s genomslagskraft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I artikeln står också följande:

"I förra veckan meddelade Microsoft att Windows 7 är klart för produktion. Företaget meddelade då även att betatestare och utvecklare kommer att få tillgång till den färdiga versionen inom kort."

Hoppas att det stämmer med betatestare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I artikeln står också följande:

"I förra veckan meddelade Microsoft att Windows 7 är klart för produktion. Företaget meddelade då även att betatestare och utvecklare kommer att få tillgång till den färdiga versionen inom kort."

Hoppas att det stämmer med betatestare. ;)

Hoppas kan man ju, men med tanke på skribentens känsla för fakta, skall man nog inte dra för stora växlar på det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte kopieringsskyddet som är knäckt utan det är aktiveringen som är i bakgrunden.

Dom har bara översatt lite fel.

Kan bara bekräfta att RTM 7600 fungerar klockrent med. Även det s.k. olagliga programmet som gör att jag slipper ...erhm......*viskar*......aktivera..... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I artikeln står också följande:

"I förra veckan meddelade Microsoft att Windows 7 är klart för produktion. Företaget meddelade då även att betatestare och utvecklare kommer att få tillgång till den färdiga versionen inom kort."

Hoppas att det stämmer med betatestare. ;)

Enligt alla hänvisningar till Microsofts uttalanden i samband med RTM så har Microsoft bara TACKAT betatestarna och beklagat att betatestarna inte kan förvänta sig någon gratisversion. Så ytterligare en missuppfattning av journalisten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara bekräfta att RTM 7600 fungerar klockrent med. Även det s.k. olagliga programmet som gör att jag slipper ...erhm......*viskar*......aktivera..... :lol:

Om du tankat Windows 7 RTM 7600 från FINALBILLY så säger jag bara en sak:

NUKE:included.crack.contains.rootkit.VirTool.Win32.Afrootix_uses.rc.files.to.act

ive_will.expire.when.RC.expires

Tänk på att inte ladda hem vad som helst. Speciellt inte pirat-saker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I artikeln står också följande:

"I förra veckan meddelade Microsoft att Windows 7 är klart för produktion. Företaget meddelade då även att betatestare och utvecklare kommer att få tillgång till den färdiga versionen inom kort."

Hoppas att det stämmer med betatestare. ;)

Enligt vad MS gått ut med kommer betatestare av Windows 7-programmet (Microsoft Connect) inte erbjudas nedladdning då MS hänvisar dessa användare till ett TechNet-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad MS gått ut med kommer betatestare av Windows 7-programmet (Microsoft Connect) inte erbjudas nedladdning då MS hänvisar dessa användare till ett TechNet-konto.

En fågel viskade i mitt öra att nu är det nya bud. :)

Artikelförfattaren visste tydligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jaha.... då var det snart slut på roliga för er som hoppade på första fungerande "pirattåg"! :P

...missförstå mig inte nu, jag är fullt medveten om att det går fler tåg... ingen vet dock när! Påminner lite om SJ faktiskt... ;)

http://news.softpedia.com/news/Microsoft-K...ey-118081.shtml

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Jaha.... då var det snart slut på roliga för er som hoppade på första fungerande "pirattåg"!

...missförstå mig inte nu, jag är fullt medveten om att det går fler tåg... ingen vet dock när! Påminner lite om SJ faktiskt...

http://news.softpedia.com/news/Microsoft-K...ey-118081.shtml

Funkar fortfarande...om inte annat så finns ju en ny loader ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha.... då var det snart slut på roliga för er som hoppade på första fungerande "pirattåg"!

...missförstå mig inte nu, jag är fullt medveten om att det går fler tåg... ingen vet dock när! Påminner lite om SJ faktiskt...

http://news.softpedia.com/news/Microsoft-K...ey-118081.shtml

Funkar fortfarande...om inte annat så finns ju en ny loader ute...

Det har inte med så mycket med loadern att göra... hela cracket bygger på en masterkey som kommer att återkallas... om det inte redan är gjort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Är det inte en beräkningsprocedur som är beräknad på den nyckeln?isåfall kvittar det..men som sagt i vilket fall som helst så finns en ny ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...