Gå till innehåll

Sida vid sida-konfiguration?


Japanmannen

Recommended Posts

Försöker installera senaste Nvidia 190.38 WHQL på en 32-bitars Windows 7 installation, men får ett meddelande som gör att det inte går. Har laddat der ett flertal gånger, men det blir samma fel vid installationsförsök.

Någon som har tips vad jag ska göra?

post-591-1248781450_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner 190.38 på nytt och nu gick det att installera drivrutinen. Ingen omstart av Windows var nödvändig.

Lär väl aldrig få något svar på varför det inte fungerade till en början? Allt tidigare installerat från Nvidia var avinstallerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med extrahera menade jag "packa upp"... brukar oftast gå bra med t.ex WinRAR eller liknande! Du får då en mapp med alla filer som exe-filen innehåller. Bland annat den .inf fil som läses av uppdateringsfunktionen i Enhetshanteraren. Uppdaterar man drivrutiner med den här metoden, brukar man dessutom slippa ifrån all eventuell extra programvara och annat skräp som ofta bakas in i installationsfilerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...slippa ifrån all eventuell extra programvara och annat skräp som ofta bakas in i installationsfilerna!

Har inte winrar installerat, då jag inte har behov. WinZip täcker mitt behov av att packa upp filer

I detta fall, så visst kom för mig "skräp" på köpet, Nvidia Stereoscopic 3D Driver och Nvidia PhysX. Men de går att avinstallera via Program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liknar samma missöde som jag fick då jag skulle ta hem en uppdatering till min lapptop.

Gällde då Ati istället på Vista Os.

Alla försök via avinstallera program i Windows fungerade inte alls utan bara slutade i återvändsgränder där man fick avbryta. Letade därefter upp uninstallern för Ati i dess program mapp och körde avinstallationen den vägen istället och då gick det, så bara ett program av Ati fanns i systemet.

Men hur jag ska kunna lyckas med att ta hem en ny uppdatering utan att få allt dubbelt igen

Har inte en aning om de kan gå men får väl försöka med ditt tipps e-son.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...