Gå till innehåll

Windows 7 TechNet 6 augusti


Japanmannen

Recommended Posts

Hurra, äntligen ett datum.

Tur att jag har semester den 6 augusti och ett par veckor framåt så jag kan få in den riktiga 7:an i alla mina datorer. :D

Jag säger också hurra. Har ingen semester då men hoppas i alla fall att få igång en bärbar dator under den kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att jag har semester den 6 augusti och ett par veckor framåt så jag kan få in den riktiga 7:an i alla mina datorer.

Räkna med 7 augusti för oss i GMT.

Släpps 6 augusti för MSDN- och TechNet-prenumeranter, men det är PDT.

Antar att det blir ett sällan skådat tryck på download servers just då, men på morgonen 7 augusti borde det vara OK för oss då alla PDT:are sover

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna med 7 augusti för oss i GMT.

Usch, om det skulle vara så. Fast när allmänna släppet för betan kom så var den faktiskt ute tidigt svensk tid så man kan ju hoppas på att Microsoft lägger upp den så att tillgängligheten följer klockan. (Australien får den först medan jänkarna får vänta jättemånga timmar.) Om man gjorde så så kanske servrarna kan stå emot nedladdningstrycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej såklart..men dom flesta här har nog bra koll på var det finns.

Du måste ha en extremt bra kontakt hos Microsoft, som kan ladda ner RTM innan det officiellt har gått till RTM.

Artikeln, som jag tidigare länkade till, klargör när RTM är klart för nerladdning.

Först den 6 augusti blir det tillgängligt för Partners & OEMs, IT Professionals, Developers. Business Customers får vänta till 7 augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej såklart..men dom flesta här har nog bra koll på var det finns...

Fjamsetramsa.

Att ladda hem ett operativsystem via torrensiter kan inte vara ett bra alternativ? Har du kollat igenom exempelvis, Vista, som ligger ute, hur mycket skräp som finns i som inte går att ta bort? Din dator används till BOT-nets etc utan att du någonsin kommer veta om det.

Ajjabajja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RTM har ju funnits o ladda ner i snart en vecka:)

Denna RTM visade sig vara felaktig. Iaf finns det ingen officiell källa att 7600 är RTM.

Om du menar på diverese torrentsajter så är det något jag starkt avråder från. De byggen av "RTM" som finns att ladda hem där är inte original och kan vara manipulerade.

Visst kan dom vara modifierade men dom måste inte alls vara det. Finns visst "original" att få tag på.

Fjamsetramsa.

Att ladda hem ett operativsystem via torrensiter kan inte vara ett bra alternativ? Har du kollat igenom exempelvis, Vista, som ligger ute, hur mycket skräp som finns i som inte går att ta bort? Din dator används till BOT-nets etc utan att du någonsin kommer veta om det.

Ajjabajja!

Nej, om man vet hur man verifierar torrenter och har erfarenhet av att ladda hem piratgods hittar man mycket väl en totalt genuin version.

Annars var det goda nyheter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Ujj ujj ujj ajjabajja...S"GHCDR¤&% va k_stigt deeeee blleee....måste va rtm virus eller möjligtvis den intresserade tomten som laddar ner hela min dator o delar ut den till alla barneeeeen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 har RTM:at nu. Vet inte vilket bygget det är men RTM är det iaf nu.

Källa: Microsoft Channel9.

Edit: Bygget är 7600.16385, alltså inte samma som den "RTM" som släpptes för någon vecka sen. Den hade byggesnummer 7600.16384. Detta sista är inte helt "konfirmerat" av Microsoft ännu men troligen sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 har RTM:at nu. Vet inte vilket bygget det är men RTM är det iaf nu.

Källa: Microsoft Channel9.

Edit: Bygget är 7600.16385, alltså inte samma som den "RTM" som släpptes för någon vecka sen. Den hade byggesnummer 7600.16384. Detta sista är inte helt "konfirmerat" av Microsoft ännu men troligen sant.

Vet inte om det är samma sak som jag såg på den svenska microsoftbloggen men nu är det officiellt, sedan 22 juli 1:14 pm PST (22:14 svensk tid) är Windows 7 i RTM och på väg till tillverkarna av skivor och förpackningar. I och med det här har jag skjutit upp mitt eget lilla projekt att ladda in W7 på mina arbetsdatorer till den 6 eller 7 augusti. Hoppas fortfarande att länken på Connect dyker upp tidigt den 6 augusti för oss svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...