Gå till innehåll

Preorder w7


mumfie

Recommended Posts

Bara att tacka EU för att vi får betala ett högre pris för Windows 7. ;)

Tacka EU? Hmm bör inte den tacken riktas mot Norge och företaget där står bak Opera där inte lär ge sig före Opera är standardbrowser i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg detta på microsoft store under order and shipping men detta gäller bara usa

Pre-Orders

You can pre-order some items that are not yet available for immediate delivery. Pre-Orders can be reviewed, updated, or cancelled at any time before pre-order items are released. Please Contact Us to review or cancel a pre-order, or to update the following:

The credit card associated with the pre-order

The item quantities

The shipping method for physical products

Prices for pre-order items are covered by the Pre-order Price Guarantee, which describes what happens if prices change after you purchase a pre-order item.

A credit card is required for pre-order, but your card will not be charged until your order is shipped or the product is made available for download.

If you wish to return an item that was pre-ordered, the 30-day return period begins:

When downloadable products are delivered electronically to your account

When physical products are shipped

Windows 7 Pre-Order Promotional Pricing is a limited time offer good only on internet pre-orders of qualifying upgrade versions of Windows 7 (Home Premium Upgrade or Professional Upgrade) within the 50 US or DC. Offer good from June 26, 2009, until July 11, 2009, or while supplies last. Special pre-order promotional pricing is limited to three (3) copies per edition per customer. Offer does not apply to previous purchases, and is non-transferable and not redeemable for cash. A credit card is required at time of pre-order, but will not be charged until the item is shipped or available for download. Taxes and shipping and handling may apply.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grrr......nedrans EU! att reta upp microsoft så här, stämning efter stämning, dom skrattar åt det här på andra sidan atlanten, önskar jag hade kunnat vara med dom i deras skadeglädje, tyvärr så är jag ju här, på "fel" ställe, så de går inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser ut att kunna bli en dyr affär för alla som vill ha windows 7 här i europa. Kan man inte beställa en Windows 7 Ultimate från USA och sedan bara använda ett språkpack för att få det på rätt språk? den lösningen lär bli billigare om nu rycktet stämmer

Det kan man säkert. Jag har det omvända problemet att jag vill HA den engelska versionen av operativet och det är ganska få ställen man kan få det på i Sverige. Och med tanke på det här med E-versionerna så kan det ju dröja LÄNGE innan Dustin, t.ex., får importera den ursprungliga versionen. OCh hur blir det med England i deras pre-order tidslucka? Får de (=vi som har bekanata i England också) bara E-versioner? Typiska I-landsproblem alltså!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så förbannad över EU.... Att uppgradera till win7 från vista och ha "kvar" IE från Vista tycker inte jag är att leverera win7 med IE.

Frågan jag ställer mig är om EU börjar få så ont om slantar så dom måste stämma företag hit och dit för att få klirr i kassan. Grr :angry:

Men som tur är så har man brorsan i staterna som kommer att köpa mig win7 ulitmate och skäppa över, (om inte EU ser det och stämmer brorsan) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu vill ha IE8 till sitt Windows 7. Hur gör man då. Ja har man redan en dator kan man nog ladda ner IE8 från Microsoft. Men om det är förstadatorn. Hur gör man då? Finns det någon direktlänk i W7 till IE8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu vill ha IE8 till sitt Windows 7. Hur gör man då. Ja har man redan en dator kan man nog ladda ner IE8 från Microsoft. Men om det är förstadatorn. Hur gör man då? Finns det någon direktlänk i W7 till IE8?

Det kommer att medfölja en extra CD med Internet Explorer vid köp av Windows 7 E. Förinstallerade datorer kommer att innehålla en (eller flera) av datortillverkaren vald webläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så förbannad över EU.... Att uppgradera till win7 från vista och ha "kvar" IE från Vista tycker inte jag är att leverera win7 med IE.

Mycket korttänkt av EU precis som med göteborgspolitikernas beslut om gatumusicerande. Onekligen verkar det konstigt att Microsoft inte ger de som vill ha kvar IE från tidigare installation den möjligheten (E versionen kommer inte som uppgradering utan måste nyinstalleras). Även om jag själv inte använder IE i första hand så stör det mig inte alls att IE finns med vid installationen. Men som sagt det är bara jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer att medfölja en extra CD med Internet Explorer vid köp av Windows 7 E. Förinstallerade datorer kommer att innehålla en (eller flera) av datortillverkaren vald webläsare.

Aha, tre-skive-pack då? För det var väl sagt som så att Windows 7 kommer med både 32 och 64 bitars i förpackningen (2 skivor) precis som Vista gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte förse uppgraderingen med en tjänst som visar ett meddelande för användaren att IE8 kommer avinstalleras vid uppgradering till Windows 7 pga... Så svårt kan det inte vara. Om man sedan efter uppgraderingen vill ha tillbaka IE8 eller annan webbläsare för den delen så är det fritt fram att välja den man vill ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...