Gå till innehåll

Drivrutiner i Windows 7


Rosin

Recommended Posts

Har precis installerat Windows 7 efter att ha blåst burken helt. Ska nu installera alla programvaror jag hade till Vista och därtill det trådlösa tangentbord- & muspaketet Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000.

Sätter i installationsskivan, kör installationen och söker efter Bluetoothenheter. Den hittar både tangentbord och mus och löser parningen felfritt.

Något i stil med "Kommer nu att söka efter och installera drivrutiner. Kan dröja innan enheten fungerar." kommer upp på skärmen i vanlig ordning. Men problemet är att den genomskinliga ikonen i fönstret för bluetooth-enheter aldrig blir klar mer än för ett par sekunder, och varken mus eller tangentbord går att använda.

Tänkte köra drivrutinerna manuellt, men får då svaret att de senaste drivrutinerna redan är installerade.

Är det något med RC-versionen som gör att det inte är helt bakåtkompatibelt ännu? Är drivrutiner i sig känsligt när det gäller RC, eller finns det något jag kan göra?

Microsoft support ger inga svar på frågor gällande Windows 7, förrän det släppts i fullversion, ens om jag ringer som återförsäljare som uppmanats att läsa på operativsystemet innan det släpps. Kan man inte tycka att åtminstone Microsofts egna produkter borde fungera från start?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avinstallera dom drivrutinerna och använd windows update för drivrutinerna, eller ladda ner dom från deras hemsida istället, är nog nyare än dom du har på din skiva.

Du är inte dum du...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat Windows 7 efter att ha blåst burken helt. Ska nu installera alla programvaror jag hade till Vista och därtill det trådlösa tangentbord- & muspaketet Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000.

Vet inte vilka Windows Update hittade, men för några dagar sedan kom version 7 av drivrutinerna för Windows 7. Tidigare har det bara funnits beta, men nu är de RTM.

64-bit:

http://www.microsoft.com/hardware/download..._64〈=en

32-bit:

http://www.microsoft.com/hardware/download..._32〈=en

Använder själv version 7 till Microsoft Wireless Entertainment Desktop 8000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...