Gå till innehåll

RTM väldigt snart?


perbear

Recommended Posts

Det spekuleras på tekniksajter att den slutgiltiga RTM:en är så nära förestående att den kommer att släppas innan junis utgång (26 juni har nämtns) istället för i slutet av juli. Jag väntar otåligt på att Microsoft skall avslöja ALLT inför lanseringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det dom ska avslöja? Windows 7 är ju redan i RC och inga fler gigantiska förändringar kommer ju ske.

OK Guru! Då kanske du kan avslöja vad uppdateringarna respektive fullversionerna kommer att kosta så resten av oss kan planera inköpen inför släppet. Där i ligger avslöja ALLT. Också vad Tech guaranteen kommer att innebära. Och om man skall kosta på sig ett ettårsabonnemang för att som en av de första kunna hämta hem den färdiga filen. Men allt det där är ju bara pettitesser jämfört med vad Windows 7 INNEHÅLLER, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK Guru! Då kanske du kan avslöja vad uppdateringarna respektive fullversionerna kommer att kosta så resten av oss kan planera inköpen inför släppet. Där i ligger avslöja ALLT. Också vad Tech guaranteen kommer att innebära. Och om man skall kosta på sig ett ettårsabonnemang för att som en av de första kunna hämta hem den färdiga filen. Men allt det där är ju bara pettitesser jämfört med vad Windows 7 INNEHÅLLER, eller hur?

Ta de lugnt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja undra varför de redan planerar SP1.

Det är inte så konstigt eftersom buggar som upptäcks nu ordnas i hotfixar istället för att läggas in i det som blir RTM-versionen och därmed kan riskera att orsaka fler buggar eller så kallade regressions (dvs tidigare lösta buggar som dyker upp igen). Därför slänger man in dessa buggfixar och börjar bygga på ett SP redan innan produkten har nått RTM.

När jag fick veta att build 7100 var RCn funderade jag på förloppet som jag tror är

7000 (beta), 7100 (rc), 72xx (rtm), 73xx (ga)

Dom är nu uppe på 726x så det troliga är att 7300 blir RTM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så konstigt eftersom buggar som upptäcks nu ordnas i hotfixar istället för att läggas in i det som blir RTM-versionen och därmed kan riskera att orsaka fler buggar eller så kallade regressions (dvs tidigare lösta buggar som dyker upp igen). Därför slänger man in dessa buggfixar och börjar bygga på ett SP redan innan produkten har nått RTM.

Dom är nu uppe på 726x så det troliga är att 7300 blir RTM.

Jaha så man kan säga att det är en slags grund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så konstigt eftersom buggar som upptäcks nu ordnas i hotfixar istället för att läggas in i det som blir RTM-versionen och därmed kan riskera att orsaka fler buggar eller så kallade regressions (dvs tidigare lösta buggar som dyker upp igen). Därför slänger man in dessa buggfixar och börjar bygga på ett SP redan innan produkten har nått RTM.

Dom är nu uppe på 726x så det troliga är att 7300 blir RTM.

Varför envisas Microsoft att släppa Windows när man i efterhand måste installera ett service pack. När Microsoft skapar en ny variant av Windows så borde man i samma veva även jobba sida vid sida med att utveckla ett service pack och även integrera det i rtm produkten det tycker jag dom borde göra

jag anser för övrigt att Windows 7 kommer att bli riktigt bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför envisas Microsoft att släppa Windows när man i efterhand måste installera ett service pack. När Microsoft skapar en ny variant av Windows så borde man i samma veva även jobba sida vid sida med att utveckla ett service pack och även integrera det i rtm produkten det tycker jag dom borde göra

Det är ett val som måste göras för att få en stabil produkt. Vid någon punkt måste man bestämma sig för att endast åtgärda mycket allvarliga buggar och när alla eventuella allvarliga buggar är åtgärdade har men en RTM-produkt. Varje buggfix som görs orsakar potentiellt sju nya buggar eller regressions och det är en av anledningarna till att man måste separera RTM och SP:n. På sikt kommer det ju att bli så att när SP1 är klart integreras det i allt media och på alla förinstallerade datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att sprida rykten, men en viss site skriver att dagen för RTM är 13 juli.

Samma dag ska den finnas för TechNet och MSDN prenumeranter.

Hoppas att det ligger sanning i detta.

Vad är det för site? Hoppas att det stämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du hittar med söksträngen Windows 7 RTM.

Bland annat en sida som heter CIO nämner detta liksom mitt husorgan Windows 7 Center. Så nu slits jag mellan att vara snål och tålmodig (=Spara) eller extravagant och girig (=Slösa). Skall jag ta ett Technet abonnemang (och behöva uppgradera i alla fall eftersom Technetabonnemanget inte skall användas i produktion) eller skall jag använda RC fram till i oktober, november när förbeställd programvara dyker upp? Pust, alla dessa I-landsproblem!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland annat en sida som heter CIO nämner detta liksom mitt husorgan Windows 7 Center. Så nu slits jag mellan att vara snål och tålmodig (=Spara) eller extravagant och girig (=Slösa). Skall jag ta ett Technet abonnemang (och behöva uppgradera i alla fall eftersom Technetabonnemanget inte skall användas i produktion) eller skall jag använda RC fram till i oktober, november när förbeställd programvara dyker upp? Pust, alla dessa I-landsproblem!!!!

Har du en slant över så rekomenderas technet :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...