__087 Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 Hej, För en vecka sedan beställde jag bredband hos comhem som jag hoppades på att få igång. Jag har fått papper från dom, betalat startavgift och allt. Jag har även loggat in som mig och kollat "mina fakturor" och allt är betalt. Måste man göra något speciellt eller är det fel hos dom tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Adnerzzon Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 Hej, För en vecka sedan beställde jag bredband hos comhem som jag hoppades på att få igång. Jag har fått papper från dom, betalat startavgift och allt. Jag har även loggat in som mig och kollat "mina fakturor" och allt är betalt. Måste man göra något speciellt eller är det fel hos dom tro? Du kan ju alltid börja med att ringa dem! /Deeman Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Manneman Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 Du kan ju alltid börja med att ringa dem!/Deeman Förlåt 087... men jag tckte det var så roligt... Men visst är det ett bra förslag? Ring supporten och hör vad dom säger... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Bamse Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 Om du kan logga in på "mina sidor" så har du en bredbandsuppkoppling. Dom finns ju på nätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
__087 Postad Juni 4, 2009 Författare Dela Postad Juni 4, 2009 Om du kan logga in på "mina sidor" så har du en bredbandsuppkoppling. Dom finns ju på nätet. aa men alltså just nu sitter jag på grannens trådlösa uppkoppling Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
__087 Postad Juni 4, 2009 Författare Dela Postad Juni 4, 2009 Förlåt 087... men jag tckte det var så roligt... Men visst är det ett bra förslag? Ring supporten och hör vad dom säger... aa tänkte göra det nu i helgen men jag ville höra om någon här hade något förslag först Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Bamse Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 Dra ut strömkabeln från modemet. Vänta 5 min. Tryck in den igen. Om lampan märkt "cable" inte lyser med fast sken efter 2-3 min så är ditt modem inte registrerat hoss Comhem än. Då får du nog ringa Comhem ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
__087 Postad Juni 4, 2009 Författare Dela Postad Juni 4, 2009 Dra ut strömkabeln från modemet. Vänta 5 min. Tryck in den igen. Om lampan märkt "cable" inte lyser med fast sken efter 2-3 min så är ditt modem inte registrerat hoss Comhem än. Då får du nog ringa Comhem ändå. aa ok, jag bor i en lägenhet men en kontakt i väggen bara så jag har inget modem. Kanske de som är problemet :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Bamse Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 aa ok, jag bor i en lägenhet men en kontakt i väggen bara så jag har inget modem. Kanske de som är problemet :/ Aj,aj, bredband från Comhem kan du bara få om du har "3 hål i väggen". Borde iochförsig Comhem se när du beställer!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
__087 Postad Juni 4, 2009 Författare Dela Postad Juni 4, 2009 Aj,aj, bredband från Comhem kan du bara få om du har "3 hål i väggen". Borde iochförsig Comhem se när du beställer!!!! aa kanske, när ja flytta in sa dom att tekniken var framdagen & de bara var att beställa. Hur ska jag gå till väga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Bamse Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 aa kanske, när ja flytta in sa dom att tekniken var framdagen & de bara var att beställa. Hur ska jag gå till väga? Har du "3 hål i väggen"? Comhem levererar ju bredband via kabeltv-nätet. Om du inte har det återstår nog bara att prata med Comhem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
__087 Postad Juni 4, 2009 Författare Dela Postad Juni 4, 2009 Har du "3 hål i väggen"? Comhem levererar ju bredband via kabeltv-nätet. Om du inte har det återstår nog bara att prata med Comhem. ne jag har en dosa som hänger på väggen med ett nätverksuttag där jag bara kopplar in sladden. Behöver jag beställa ett ADSL modem för detta ska fungera? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Bamse Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 Nu vet jag inte, men Comhems modem ska kopplas in där du har ditt tv-uttag. Där ska finnas 3 hål, varav ett sitter i mitten men lite ovanför. Det är datauttaget som Comhem använder. Det uttag som du nämner låter som bredbandsbolaget eller tele2 typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
__087 Postad Juni 4, 2009 Författare Dela Postad Juni 4, 2009 Nu vet jag inte, men Comhems modem ska kopplas in där du har ditt tv-uttag. Där ska finnas 3 hål, varav ett sitter i mitten men lite ovanför. Det är datauttaget som Comhem använder. Det uttag som du nämner låter som bredbandsbolaget eller tele2 typ. aa, precis som den här guiden beskriver: https://www.comhem.se/portal/comhem/installera_tradlost Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Gäst Malou Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 Hej __087! Har för mig att Comhem har ca tre veckors leveranstid. De brukar skicka en försändelse till dig där du uppmanas att hämta ditt comhempaket hos närmsta paketutlämningsställe. I det paketet skall då modem/nätverkskabel/anslutningskabel etc... finnas med. Har du fått något sådant paket skickat till dig? //Malou Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Bamse Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 aa, precis som den här guiden beskriver: https://www.comhem.se/portal/comhem/installera_tradlost Exakt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
__087 Postad Juni 4, 2009 Författare Dela Postad Juni 4, 2009 Hej __087!Har för mig att Comhem har ca tre veckors leveranstid. De brukar skicka en försändelse till dig där du uppmanas att hämta ditt comhempaket hos närmsta paketutlämningsställe. I det paketet skall då modem/nätverkskabel/anslutningskabel etc... finnas med. Har du fått något sådant paket skickat till dig? //Malou leveransen skulle ta max 1 vecka stog det, jag har fått papper och bekräftelse på mail men dum som jag var valde jag att inte ta emot något modem, trodde inte detta skulle behövas. Jag har nu mailat dom och ska även ringa i helgen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Gäst Malou Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 Hej __087! leveransen skulle ta max 1 vecka stog det, Ok då har de kortat ner leveranstiden sedan sist jag har fått papper och bekräftelse på mail men dum som jag var valde jag att inte ta emot något modem, trodde inte detta skulle behövas. Jag har nu mailat dom och ska även ringa i helgen Ok då är det förståeligt att du inte får igång ditt Internet. Naturligtvis så måste du ha ett modem samt tillhörande tillbehör för att det skall fungera Men skönt att höra att du har mailat dem och att du även skall ringa dem ang detta. Då håller vi tummarna för att du så snabbt som möjligt får ditt Comhem paket med allt du behöver så du kan börja surfa runt m.m //Malou Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
__087 Postad Juni 4, 2009 Författare Dela Postad Juni 4, 2009 Hej __087!Ok då har de kortat ner leveranstiden sedan sist Ok då är det förståeligt att du inte får igång ditt Internet. Naturligtvis så måste du ha ett modem samt tillhörande tillbehör för att det skall fungera Men skönt att höra att du har mailat dem och att du även skall ringa dem ang detta. Då håller vi tummarna för att du så snabbt som möjligt får ditt Comhem paket med allt du behöver så du kan börja surfa runt m.m //Malou aa det hoppas jag oxå, tack för hjälpen allihop. Mvh // __087 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Gäst Malou Postad Juni 4, 2009 Dela Postad Juni 4, 2009 aa det hoppas jag oxå, tack för hjälpen allihop. Mvh // __087 Varsegod Var nu observant på så att du inte behöver betala en extra kostnad för modemet. Det skall ingå i beställningen. Lycka till //Malou Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.