Gå till innehåll

Installationsfråga


CGD

Recommended Posts

Håller just nu på att installera Windows 7. Men jag saknar ett val för att partitionera hårddisken. Finns det inget?

Det finns, men jag kommer inte exakt ihåg vad det heter. Kanske först välja 'Ta bort' och sedan 'Ny', eller något 'Avancerat' alternativ. Då kan du välja storlek på partition. Jag använde mig av partitionsprogrammet då jag installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade valt avancerat läge men valet nya var gråat och valde jag format så drogs det igång en formatering utav hela disken.

Du måste först "Ta bort" existerande partition för att kunna välja "Ny", och därmed partitionera om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemen fortsätter så jag fortsätter här. Jag har två hårddiskar. På en har jag installerat Windows 7, men det är möjligt att jag hade den tidigare Winddows 7 på den andra disken. Först hade jag problem med att överhuvudtaget få fram den och nu när Windows visar den så visas det att den är tom men det går ändå inte att formatera den för den innehåller systemfiler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK e-son. Jag kommer bara att köra denna installation i kväll för att kunna pröva lite på XP mode sedan får sjuan flytta över till den gamla datorn som inte kan köra XP mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...