Gå till innehåll

USB-problem men inte i felsäkert läge


kk67

Recommended Posts

För någon månad sen fick jag problem med usb-portarna på min stationära dator. Hittade då ett tips att ta bort allt med usb från enhetshanteraren. Jag gjorde så och efter omboot var allt OK igen. Men det dröjde bara någon vecka så var det samma problem igen så jag gjorde samma sak. Det fungerade att göra så några gånger till men nu får jag det inte att fungera längre. Men när jag startar i fesäkert läge så fungerar usb-portarna. Så det kan ju inte vara något fysiskt fel i alla fall. Någon som har något tips ? /KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ev testa och se om det blir någon skillnad

(ett inlägg från detta forum)

Om det är USBenheter kan du prova med att stäng av datorn -> dra ur kontakten från vägguttaget -> tryck på datorns startknapp -> Stoppa i sladden igen och starta upp datorn -> kontrollera om du ser dina enheter.

Det du gjorde nyss var att tömma allt lagrat minne i elektoniken även stängde du alla root-hubbar till usb-enheterna. När du startar upp datorn så letar windows reda på alla anslutna enheter igen.

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Ingen som har något tips på detta problem ? Jag satte i en usbpinne som lyser och den lyste hela tiden vid uppstart tills xp-ikonen hade synts ett tag. Då slocknade den. Något som blir fel när xp laddas verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan vara nån drivrutin eller ett virus eller nåt som drar igång.. kolla i msconfig och se om nåt nytt startas när windows startas. en kompis till mig hadde en sak som startades när han startade XP normalt så funkande inte hans usb men i felsäkert läge gjorde den inte det. kom ihåg att i felsäkert läge startas bara som nödvändigaste sakerna så som drivrutiner till bildskärmed etc. asså inget i Autostarten startas asså..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
För någon månad sen fick jag problem med usb-portarna på min stationära dator. Hittade då ett tips att ta bort allt med usb från enhetshanteraren. Jag gjorde så och efter omboot var allt OK igen. Men det dröjde bara någon vecka så var det samma problem igen så jag gjorde samma sak. Det fungerade att göra så några gånger till men nu får jag det inte att fungera längre. Men när jag startar i fesäkert läge så fungerar usb-portarna. Så det kan ju inte vara något fysiskt fel i alla fall. Någon som har något tips ? /KK

Hoppas Du fick rätt på Ditt USB problem. Jag har haft samma problem efter installationen av SP2 i XP prof. I enhetshanteraren markerade jag "Allmänt USB-nav" och körde sen uppdatera (var ej uppkopplad på internet) problemet försvann. //bejo1330

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...