Gå till innehåll

Skapa en image av Vista med drivrutiner och allt?


Gustavo

Recommended Posts

Hej,  ::)

jag skulle behöva en massa tips, jag vill skapa en IMAGE av Vista Business 32bit + att jag vill lägga in ett gäng drivare,

sen så vill jag kunna lägga allt på en sticka och boota ifrån stickan på mina 4 bärbara HPnc 2400 maskiner

är det någon som har step-by-step tips eller nåt annat  ???

jag e tacksam för alla svar geek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara "Drive Clone Pro"... bästa investeringen jag gjort.

Har du Vista (eller xp) precis som du vill ha det? Bara att göra en "ghost" på annan hårddisk, dvd-skiva eller usb-minne. Boota på en cd-skiva man gör i programmet och sen peka dit man har sin avbild. 6 minuter senare är allt klart.

Funkar precis som gamla Norton Ghost. Har räddat mig flera gånger både i jobbet och privat...

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Hej,  ::)

jag skulle behöva en massa tips, jag vill skapa en IMAGE av Vista Business 32bit + att jag vill lägga in ett gäng drivare,

sen så vill jag kunna lägga allt på en sticka och boota ifrån stickan på mina 4 bärbara HPnc 2400 maskiner

är det någon som har step-by-step tips eller nåt annat  ???

jag e tacksam för alla svar geek!

Får man Erbjuda: Ghosta med Acronis True Image 11

En kanonguide finns här: http://www.supportdata.net/skolor/acronis/text.html

Jag använder det och är nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tillverkar en Ghost... eller om man hellre vill, en "spegel" av C:-partitionen... Har man dualboot får man göra en ghost av båda partitionerna på olika media och återställa en i taget... men det är bara en logisk gissning...hehe. Har ingen erfarenhet av att återställa "dual-boot"-system

Här finns mer info: http://www.farstone.com/software/driveclone-pro.htm

Hoppas det blir till hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den stora fördelen med att integrera drivrutiner och hotfixar är att man kan applicera imagen på alla slags datorer samt att man alltid får en fräsch installation om man håller imagen uppdaterad. En ghostimage har en tendens att bli inaktuell och inte fungera särskilt väl på alla typer av datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns en funktion i Drive Clone Pro som uppdaterar din Ghost vid valda tillfällen. Det finns även en backupfunktion som gör en sk. Universal Ghost (tror jag det heter) som möjligör återställning av avbilden på datorer med annan hårdvara...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...