Gå till innehåll

Hur får jag in smileys i texten i Windows Mail?


Peo

Recommended Posts

Har precis uppgraderat till Windows mail! Använde outlook express i min gamla dator. Och där kunde jag skicka smileys i texten som jag har hämtat från olika sidor på nätet! Jag får det inte att funka i windows mail ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veteligen finns inte smileys i Outlook express eller Windows mail.

Troligen har du använt dig av ett program från 3dje part för detta.

SmileyCentral eller liknande, nackdelen med många sådan är att att dem är lite halvspywares,

och dina mottagare kan inte se dina smileygubbar om dem inte har samma programvara installerat.

Men som lösning av problemet, prova installera en ny programvara som har smileys.

(har tyvärr ingen att rekommendera som jag anser att man kan lita på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Si3rra för dit svar! :)

Men jag har nog varit lite otydlig i min fråga!

När jag skrev hämta, så menade jag kopiera, höger klickade på figuren och kopierade figuren, sen klistrad jag bara in den i mailet! Det är denna funktion som inte fungerar, får inte bilden till att öppna sig i mailet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde det vara så lätt :o !

Så jag provar men icke! För att se om det funkar så kopierade jag smilyen till mina bilder, sen så tog jag bilden med "INFOGA", det funkar så pass att jag får en ruta utan bild! När jag sen skall skicka mailet så får jag texten

Det gick inte att hitta en eller flera av bilderrna i meddelandet. Bilderna kommer inte att bifogas när meddelandet skickas" >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...